Husmusen

Känsliga läsare varnas då bilderna i dagens inlägg är av annorlunda slag.
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Häromdagen såg jag en mus sprang på våran tomtplätt på framsidan. Detta var mitt på dagen. Möss och råttor vill vi inte ha på våran tomt , än mindre in i vårat hus. Fällan togs fram omedelbart och riggades med ost. Fällan är vald med omsorg. Möss/råttor dör omedelbart och behöver inte lida. Jag har för några år sedan haft den framme. Tyvärr fastnade en fågel i den. Det sammantaget med rädslan över att igelgkotten skulle fastna i den gjorde att jag tog bort fällan. Nu har jag placerat fällan på så sätt att varken fåglar eller igelkottar skall fastna i den. På bilden ser ni husmusen som fanns i fällan imorse.



När man tittar lite närmare på den så är den ganska gullig. Detta samtidigt som den är så läbbig!
Nu är fällan ånyo riggad. Finns det en finns det väl fler kan jag gissa.

Dagen har tillbringats i Liljeholmen på konferens. Efter konferensen åkte jag och Marcus till Nordea för att hämta ut hans leg. Efter att det var uthämtat sprang vi in på Stadium för att kika på löparskor till honom. Detta inhandlades. Han betalade för egna pengar,  jag bidrog med 200 kr. Marcus börjar bli stor. Nu har han ett leg, ett visakort och storlek 44 2/3 i skor.

kl. 18.00 var det föräldrarmöte med hockeyn. Jag kom hem kl. 17.00 och började då laga middag. Kände att jag bara inte orkade stressa iväg och beslöt mig för att nöja mig med att läsa protokollet från mötet när det publiceras på hemsidan. Ska jag ha dåligt samvete ? Eller ska jag vara nöjd över att jag tänkte på mig själv genom att inte stressa iväg på ett möte?

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Otroligt fina (autentiska bilder)! Stackars lilla Bernhd eller Bianca!

//Marie

2009-04-28 @ 06:50:29
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Maribella

Du ska INTE ha dåligt samvete!! Du gjorde helt rätt, man måste tänka på sig själv också!



Ang råttan, uuuuäääkh!



Kram

2009-04-28 @ 10:07:42
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: evelina

Hej Lotta.



Det gjorde inget att du skrev moster, jag fattade iallafall. ;)

På grönan var det otroligt mycket folk, så det var inte så kul som jag hade förväntat mig. Stod i kö till insane i en och en halv timme för en 30 sek åktur. -.-

Hoppas allt är bra med mina kusiner,hälsa.



Kram Evelina

2009-04-28 @ 11:30:53
URL: http://evem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0