Påskdag



Innan hemfärd matade Melker änderna en sista gång för nu. Varken Melker eller mamma ville åka hem. Ibland är man dock tvungen att göra sådant som man inte vill. Det är alltid svårt att åka hem från landet. Även fast jag stortrivs hemma. Idag kändes det extra svårt  och ledsamt att åka därifrån. Hade också med mig mer saker hem än jag hade med mig när jag åkte dit, tillhör inte heller vanligheterna.



Väl hemma ägnade jag mig åt trädgårdsarbete. Kan inte säga att jag har en trädgård, men väl tre rabatter som skall tas om hand. Jag tycker att arbetet med  rabatterna är roligt och avkopplande. I alla år som jag bodde i lägenhet drömde jag om att bo i ett radhus med en liten tomtplätt att ta hand om. I senaste lägenheten vi bodde i hade jag bl.a. rabarber i kruka,  på ballkongen då förstås. Nu har jag min lilla tomtplätt vilket jag känner mig otroligt nöjd med.



Här ligger Malin och bloggar. Hemma för ovanlighetens skull.



Malin och Melker bakar muffins. Det doftar underbart i hela huset. Ska smyga ner i köket och provsmaka (en).

Imorgon kommer Marcus hem, äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0