Reflektion



Stannade vid en "brasa". på vägen till landet.

Ni som läst gårdagens inlägg vet att jag igår var på min dotters studentmiddag . Nedan redovisas några reflektioner efter den middagen:

-  Modet just nu är kortkort med betoning på kort. Alla tjejer hade kortkort på sig. Kortkort i form av klänning eller kjol.

- Alkohol är oerhört viktigt för ungdomarna. Att smutta på ett glas är inget alternativ, snabbt ska det gå. Att föräldrar och     andra vuxna var närvarande spelade ingen roll. Eller så blev det  kanske än värre när vi vuxna gått.

-  De som drev denna restaurant som middagen hölls på,  var rädda om sina rättigheter att sälja alkohol. De hade arbetat upp ett system för detta med dubbelkontroll. Alla minderåriga fick lämna sina namn när de kom, och lämna sina namn till samma person, när de gick. Efterfesten började inte  förrän samtliga minderåriga gått därifrån. 

- Otroligt märklig situation att se sitt barn dricka alkoholhaltiga drycker. Svårt för mig, jag erkänner det.

- Tror inte att jag var ensam om att tänka , - Fy vad det är skönt att vara 40 år, att vara äldre.

Marcus har inte hört av sig och jag har inte lyckasts nå honom. Han har det säkert bra.
I skrivande stund står stegräknaren på 8532 steg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0