Vårtecken



Bilden ovan illusterar ett vårtecken som inte är lika trevligt som andra vårtecken. Trevligare med solen och med barn som cyklar än att nysa ständigt, ha en näsa som droppar & ögon som kliar och rinner.  Jag är en pollenallergiker sedan många herrans år tillbaka. Olika svår allergi varje år. Häromdagen gjorde den entré för i år. Fasiken vad förkyld jag blev direkt. Minns en vår för några år sedan, Då var det stört omöjligt för mig att köra bil, ögonen rann och rann. Så besvärligt skall det nog inte bli i år. Blir kanske lindrigare med åren :-))

Ännu har inget av mina barn visat tecken på att vara/bli pollenallergiker. Jag håller tummarna att de ska slippa.

Har haft en bra dag i övrigt. På lunchen åkte jag iväg till Plantagen och handlade påskliljor och flera säckar jord. Skönt att ägna kvällen åt annat än att handla. På väg hem från jobbet inhandlades det lite påskägg och påskpresenter till barnen, svärmor & Leif. Hoppas de skall bli nöjda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0