Hantera stress i vardagen

Hej alla,

Idag har vardagen blivit alltför tydlig. All känsla av ledighet och harmoni övergick till något som jag måste lära mig att hantera. Till något som jag inte längtat efter nämligen en stressig vardag. Lämning tidigt på dagis. Skjutsa Marcus till Hockeyskolan. Jobba. Tillbaka till Scaniarinken för att hämta upp Marcus som  inte var klar. Klockan var massor då vi hade våran lilla fis på dagis som också skulle hämtas. Marcus fick skjuts av annan föräldrer hem. Iväg till dagis. Hem för att laga mat. Sprang iväg på styrelsemöte. Skulle haft med mig fika. Hann bara brygga kaffe, hade inga godsaker i frysen och hann inte stanna för att handla med mig något.Vardag igen med andra ord. Jag mår inte bra av denna stress. Måste lära mig att hantera den på något sätt. Har redan en massa måsten här hemma som jag bara vill/måste ta tag i.  Nu ska jag ta ett djupt andetag och försöka koppla av innan John Blund slår till. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter och möten (suck!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ær en given deltagare i min "projekt grupp" jag ska ha på hælsopedagog utbildningen!

Tror det rør sig om fem-sex træffar. Tre st individuella samtal med en hælsopedagog (=jag) ang kost, motion och *stresshantering.

Sedan blir det två-tre gruppførelæsningar i samma æmnen. Målet ær att se om vederbørande ær i behov av coaching till olika livsstilsførændringar.

Tænkte inrikta mej på stressade småbarnsførældrar...



Kram, gløm inte bort att andas och ta hand om dej!

2009-08-11 @ 01:49:24
Postat av: Sirpa

Det gäller att "skära" i alla måsten och ssluta upp att vara "syster duktig".

Lära sig säga nej och delegera, eller helt enkelt låta bli. Det är svårt, men det går.

Tänk så här: Vad hander om du inte gör aktiviteten - är det någon som dör då? Näe, då är det inte livsviktigt och kan strykas från "måste-listan".

Gör istället en "sluta-göra-lista" ;=)

2009-08-11 @ 07:52:57
Postat av: Marie KJ

Usch, jag vill INTE ha vardag ännu! Längtar till Grekland så jag kan dö (åker på lördag)

Kram Marie

2009-08-11 @ 08:10:17
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Hej!

Vad bra att du hittade till mig så jag hittade dig!! :)



Ååh jag vet precis vad du menar med den stress du skrev om!!

Var rädd om dig så du inte "går in i väggen".

Jag var där o det är tungt att ta sig tillbaka



Kram Jeanette

2009-08-11 @ 12:10:23
URL: http://alltoingetmedjeanette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0