Kompledig

Hej på er, idag har jag varit kompledig. Melker fick välja om han ville gå till dagis eller vara hemma. Han ville vara hemma.



Jag har fått en massa utfört här hemma idag, Bland annat har jag klippt gräset på fram- och baksidan. På baksidan har jag med hjälp av Marcus lyckats ta bort en ful stenmur som fanns på plats när vi flyttade hit. Jag har drömmar om våran baksida som jag någon gång skulle vilja förverkliga. Helst nu såklart! Frågan är om det någonsin blir aktuellt eftersom kärleken letar hus eller tomt åt oss.....



Väcker inte denna bild barndomsminnen så säg!? Kan så väl komma ihåg när jag och mina syskon fyllde saft i glas och la in i frysen. Numera finns det praktiska behållare att fylla med vätska. Pinne med en liten behållare i pinnen som fångar upp det som smält. Bara att dricka det smälta ur pipen. Nu har vi fyra glassar på gång i våran frys.





Melker och Max sitter i skrivande stund och tittar på Bolibompa. Till allas våran lycka är Nassim Al Fakrir tillbaka. Han är bara så himla bra som programledare i Bolibompa. En naturbegåvning. Välkommen tillbaka säger vi till dig Nassim. Inte för att du läser detta , men ändå. Måndagar är Nassims dagar i Bolibompa.

Nu väntar tvättstugan för min del. Ha det gott alla läsare. Nytt inlägg imorgon för er som vill.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Hej vannen! Det var 100 ar sedan isglass och Bollibompa gjorde mina soner glada. Nykvarn ar bra men valj Sodertalje, bara massa bilakande och manga 1000 lappar i bensinrakningar och korande av ungar!

2009-08-17 @ 20:11:08
Postat av: ingmarie

Hittade hit genom en annan sida

Ha det så bra i solen

2009-08-18 @ 14:49:33
URL: http://mimmiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0