Taklök

Dagens inlägg få komma att handla om taklök. Jag har en förkärlek till denna underbart coola lök.



Hammarbytaklök heter denna som jag planterat i en zinkbytta. Jag väntar med spänning på att se den svämma över i byttan.



Vad denna taklök heter vet jag tyvärr inte. Vill minnas att jag fått den av min granne Anne-Marie. Jag har planterat den i en mindre kruka. Tycker denna taklök är riktigt häftig. Vill att den ska svämma över i krukan nu! Anne Marie har taklök i två olika krukor och hon har lyckats enormt bra med sina. Tålamod är bra att ha även när det gäller taklök. Tålmodigt skall jag vänta :-))

Innan klockan blivit 19.45 sov båda mina söner sött. Marcus var helt slut efter 4 heldagar på hockeyskolan och Melker efter fyra heldagar på dagis. Båda har innan denna vecka haft ledigt länge.  Det tar på krafterna med vardag.
Malin däremot skulle jag inte tro sover sött ännu. Hon är i Göteborg och slår klackarna i taket.

Nu skall jag stänga av datorn och börja göra kväll. Sov gott  & God natt.

Kommentarer
Postat av: Maribella

Takløk ær verkligen en tacksam væxt! Væxer så det knakar och ær fin æven på vintern!

2009-08-13 @ 20:55:41
Postat av: Lollo

Hej !

Tack snälla för dina ord, som dem värmde <3

Mer än du tror i min situation jusst nu.

Orkar inte jusst nu berätta varför dem gjorde det men du kommer nog att förstå & så berättar jag det en annan gång.



kramar Lollo

2009-08-14 @ 11:23:20
URL: http://pingvinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0