Gäster

Vilken härlig dag vi haft! Även i dagens inlägg blir det många bilder. Vi har haft gäster från morgon till kväll. Familjen Andersson-Lindmark. Annas pappa Lennart samt Robert  & Sanna och deras hund är de som berikat denna dag.



Medan Kärleken, Marcus, Mats, och Annas pappa Lennart gick ut på en golfrunda begav vi oss till Havsbadet. Fantastiska Anna hade med sig picknick. Det enda jag behövde tänka på var kaffe och mjölk. På önskelistan igår kväll stod bra väder. Och bra väder blev det!



För att komma till havsbadet går man igenom campingen. Denna pärla var jag bara tvungen att fotografera. Den avvek från mängden kan jag lova.



Var tvungen att ta ett kort på Anna i köket. Vi har hjälpts åt  idag hon och jag med alla bestyr vad gäller mat och fika. Ovärderlig hjälp, tack snälla Anna! Och tack snälla ni för goda hamburgare och såser. Familjen Andersson- Lindmark hade nämligen med sig middagsmat också. Lite knytis blev det. Ibland när man har många gäster kan det bli så att värdparet blir för upptagna med allt runtomkring så att man inte hinner vara social. Idag blev det inte så. Detta tack vare all hjälp vi fick av Anna.

Till middagen kom även Robert & Sanna med en av deras hundar på besök. De kom båtvägen. Robert och Sanna är arbetskamrater till oss.



Dagens tips får bli denna alkoholfria dryck från systembolaget. Både Anna och jag tyckte om den.



Bråk om platsen tror jag bestämt.....



Mats med Wiggo i famnen.



Fika nere vid bryggan. En underbart varm kväll med trevligt sällskap.



Robert och Sanna skulle efter fikat  fortsätta sin färd med båten. Vi samlades såklart vid båten för att vinka av.



Chivaz redo för avfärd.

Efter golfrundan begav sig Marcus till Scaniarinken (kommunalt)  då det var dags för ett ispass. Otroligt att han var på is medans vi njöt av sol och värme på bryggan. Jag hämtade honom efter träningen.

Melker är fyra år  och full av liv (tack och lov). Då är det svårt att bada och leka lugnt. Med tanke på hans hand hade han behövt vara extra varsam. Två gånger fick jag sätta fast plastskyddet kring hans arm. Det funkade inte alls. Jag är så rädd att han ska få infektion i såret. Vi får hålla tummarna att han slipper det. Ungen kan inte bada och hålla handen i luften. Kan jag inte heller begära.

Jag badade för tredje gången denna sommar. - Jag är ingen badkruka..

För er som vill kommer nytt inlägg imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0