Väg 225 mot Nynäshamn

Väg 225 mot Nynäshamn är vacker så det förslår. Om det inte vore för de förbannade hastighetskamerorna som dyker upp längs vägen vore denna väg min absoluta favortitväg.



Under en längre sträcka pryddes båda sidor av vägen av undebart blommande Ljung. Det var slående vackert.



Vid Sorunda pryddes vägen av ett hav av underbart vackra Solrosor. Även det slående vackert. Utöver detta vackra bjuder vägen på väldigt vackert landskap.



Här på Ösmo Plantshop åt jag frukost imorse. Har ni inte besökt denna plantshop så rekomenderar jag er att stanna till där om ni har vägarna förbi. Att äta frukost i denna underbara miljö var mysigt och rogivande.

Mitt främsta mål för dagen var att besöka min Mormor & Morfars grav. Därav anledningen till mitt besök i plantshopen.
Där köpte  jag en bukett kärleksört samt en sten. Ni som följt denna blogg vet att jag tre gånger sedan min mormor avled  planterat Kärleksört vid graven. Två gånger har kärleksörten tagits bort. Jag kunde inte annat än att förvänta mig att även mitt tredje försök misslyckats varför en bukett Kärleksört var ett lätt val för mig att handla med mig.



Vad jag började gråta när jag såg att Kärleksörten hade fått vara kvar. Finns inga ord på de känslor som poppade fram inom mig. Jag satt vid graven och grät Krokodiltårar. Äntligen hade jag lyckats! Jösses vad skönt! Vad mormor skulle ha velat detta! Kärleksört planerad vid graven samt även i vas :-)) Jag är lycklig!



Denna sten kunde jag inte låta bli att köpa med mig. Nu pryder den graven så fint. På vägen hem fortsatte jag att gråta. Fanns ingen hejd på tårarna. Solglasögonen kunde jag inte ha på mig då de immade igen, inte så bra när man kör bil.
På vägen hem stannade jag förbi med en bukett blommor vid min fars grav. Kunde inte låta bli att le när jag såg att någon av mina systrars barn köpt en likadan sten som jag köpte till mormor. Älskade morfar stod det på den.

Marcus har börjat skolan idag. När han kom hem från skolan sa han några kloka ord
- skönt att skolan har börjat igen. Jag har två år kvar till gymnasiet. Om skolan inte börjar så tar den heller inte slut någon gång. Så ser jag på det!

Kram till er från en kvinna som tycker att det är skönt med ledighet.

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Härligt att blommorna fått stå ifred! Men jisses vad de vuxit. Om du vill kan du dela på plantan och sätta på var sin sida, så ser man även texten på gravstenen. Detta görs bäst på våren, när plantorna inte hunnit växa upp och det är enklare att flytta på dem.



Må så gott och njut av ledigheten - ses på lördag! Kramisar!

2009-08-24 @ 14:44:49
Postat av: Jessica

Wilma & Moa köpte Stenen till Pappa på just Ösmo plantshop:)

2009-08-24 @ 16:51:15
Postat av: Lollo

Kikar in lite hos dig & kan inte låta bli idag att skriva.

Denna underbara väg hade jag lyckan att vara tvungen att köra dag in & dag ut då jag bodde i Sorunda, upp bakom macken & kyrkan.



Fin dag & glädjs med dig.

Kramar Lollo

2009-08-24 @ 17:23:21
URL: http://pingvinmammans.blogg.se/
Postat av: Marie KJ

Vilken dag du haft! Emotionell om inte annat. Skönt att gråta ut i bland, det behöver man!

2009-08-24 @ 21:36:28
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Marie

Har som sagt var äntligen hittat rätt adress till dig och började själv gråta för allt det fina som du skriver. Du borde bli författare. Tack för att du delar med dig av känslorna det behöver vi andra stressade människor för att komma ner i varv och tänka efter.

Puss och tack igen! Ses.

2009-08-25 @ 12:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0