Livets hårda skola

Hej på er kära bloggläsare, hemkommen från en sen hockeymatch. Har haft en bra dag som innefattat arbete och träningspass på gymmet samt även en god middag.



Hockeymatch mot Trångsund i Scaniarinken. På bilden ser ni båda lagen innan matchstart.



Här ser ni tredje femman i bild. En femma som fick väldigt lite speltid. Tråkigt tycker jag och säkert spelarna också. SSK vann matchen med 6-1 varför jag som den hockeymorsa och amatör jag är inte riktigt förstår varför man bara låter första och andra kedjan spela. Dock finns det en som har det tyngst av alla i detta lag. Jag syftar på andre målvakten. Han bor i Gnesta. Hans föräldrar kör honom i princip dagligen på match eller träning. Han får sällan eller aldrig spela. Fy vad trist och tråkigt det måste vara för honom och hans föräldrar. Sedan finns det förstås spelare i första laget som inte blir uttagna att spela match. Det är allvar nu. De börjar bli stora och får bli varse om livets hårda skola. Är säkert inte lätt att vara tränare heller för den delen.

Ha en fortsatt trevlig fredag.

Kommentarer
Postat av: Maribella

Hoppas din lördag varit bra!

STACKARS kille (målisen) som aldrig får spela! Men strongt att han inte ger upp!



Kram

2009-12-12 @ 18:01:32
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0