Rart och mindre rart

Hej kära bloggläsare,



Luciafirande på dagis. Hur rart som helst! Dagen till ära var det massor med härlig vit snö.




Ett fint brev låg på Melkers säng när vi kom hem från dagis.



Brevet var från Tomten. Tomten skrev bl.a. att han visste att Melker varit en duktig pojke.
Otroligt rart av Tomten tycker jag. Tack Marcus!

Mindre rart var att halka. På väg till parkeringsplatsen på jobbet halkade jag riktigt illa. Slog i svanskotan rejält. Så pass att jag tillochmed fick ont i magen. Min tumnagel gick av långt långt ner och armen fick en redig kyss. Satan i gatan (som Marie KJ skulle ha uttryckt sig) vad ont jag har! Kan inte gå som folk, inte heller sitta utan att lida svårt.  Går här hemma (mycket försiktigt) och tycker synd om mig själv. Har fällt en tår eller kanske två... Men det kunde naturligtvis varit värre. Inget verkar vara brutet som tur är. Imorgon när jag stiger upp ur sängen är smärtan borta och jag kan röra mig obehindrat igen. Så får det bli! Det blir tidig läggdags ikväll. Jag har golv som ska skuras, julklappar som ska inhandlas och träna ska jag också hinna med. Har inte tid med detta. Skit också! 

Tack för idag, slut för idag.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Ajaj, man kan ju till och med ha otur och bryta svanskotan och den tar lååång tid att läka (men inget man kan göra något åt) Kanske en Ipren inte skulle sitta i vägen? Man får tänka att det alltid finns 2 sidor av en sak: Du kande ha brutit armen/benet! Hoppas att det går över fort!

2009-12-16 @ 08:17:06
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Sirpa

Dags att skriva till tomten och önska broddar i julklapp...;=)



Krya på dig Lotta och tur du inte bröt arm/ben med tanke på vecka 5.

2009-12-16 @ 14:12:00
Postat av: Maribella

Ja du, tur i oturen! Och idag har det gått över eller!?!

Ta det lungt i snöhalkan!

2009-12-16 @ 19:24:44
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Aj, aj, aj. Hoppas att det snart går över!

Annars får du ligga i soffan och äta praliner hela julen.

2009-12-17 @ 04:00:19
URL: http://www.annasweden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0