Utmanad

Hej på er, jag har blivit utmanad av Maribellassk.blogspot.com. Utmaningen handlar om att delge 10 saker om sig själv som ni inte redan vet om. Vissa av er läsare vet i princip allt om mig. Andra vet ingenting. Här kommer mina tio punkter:

1. Hoppade av gymnasiet för fast tjänst på Ica.

2. Har två halvsyskon (äldre systrar) som jag aldrig har träffat.

3. Har haft en punkterad lunga.

4. Är oallmänbildad.

5. Har på annadagen 1988 hittat en man som hängt sig.

6. Var alltid Frida när vi lekte att vi var ABBA.

7. Som 13 åring såg jag till att en man (som jag kände) som satt på parkbänken med andra fullgubbar, kom in på avgiftning. Han var full och jag kämpade för att få bort honom från parkbänken. Gubbarna på parkbänken som de flesta var rädda för, var inte jag rädd för.

8. Jag kan brodera.

9. Jag flyttade hemifrån när jag var 17 år.

10. Jag är 41 år och föredrar sittlift när jag åker skidor. Jag kan inte hantera bygelliften. Fastnar varje gång. Antingen släpas jag med eller så ramlar jag. Pinsamt!

Då har ni fått veta lite om mig. Med betoning på lite. Jag skickar inte utmaningen vidare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - -

Jag och Marcus sitter och tittar på tv. Marcus fick välja kanal och valde kanal 5 och Ullared. Har hört massor denna serie men inte tidigare sett något avsnitt. Mitt första intryck kan sammanfattas med följande mening -Oh my god!




Denna tidning har jag fått av en kollega idag. Den skall jag bläddra i ikväll. När jag ser Pernilla som pryder omslaget slår det mig att vi är lika gamla och att hon kan ha på sig vad fasiken hon känner för. Jag har sett en klänning på Lindex som jag inte kan sluta att tänka på. Inget märkvärdigt och den är inte dyr. Jag tycker den är fin. Jag går med funderingar om att jag är för gammal för den klänningen. På Pernilla skulle den säkert se för tantig ut. Jag säger som Melker brukar göra -vad orättvist!
Ska nog köpa klänningen i allafall. Åtminstone prova den, kanske.....

Må så gott










Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vilket spännande/intressant inlägg! Fullgubbar och halvsyskon. Men du Frida? Varför. Som blond var i alla fall jag en given Agneta! Kan ju bero på att min storasyster hade Frida hår :o)??

2009-12-07 @ 21:18:44
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Marie KJ

Och du: Köp eller prova åtminstone klänningen!

2009-12-07 @ 21:19:33
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: anna of sweden

Köp klänningen! Och visa sedan på bloggen! :)

2009-12-08 @ 05:14:11
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: anna of sweden

Klart att du får länka. Det är en ära!



Hur har det gått med klänningen? ;)

2009-12-08 @ 15:39:21
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: jeanette

p.s du har ju fyra fantastiska underbara förtjusande lite för vackra helsyskon också.

Ha det bäst / Nettan

2009-12-08 @ 15:39:54
Postat av: paulina♥

hejsan allt bra med dig ? :)

2009-12-08 @ 16:11:32
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Ka

fin blogg :)

2009-12-08 @ 16:13:04
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Hell's Bitches - The Naked Truth

Haha! Ullared sjukaste programmet

2009-12-08 @ 16:32:10
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Giggi

Vad roligt att höra allt detta om dig. En del kom som en överraskning annat inte. Jag tycker som flera andra att du ska köpa klänningen på Lindex. Du kommer förmodligen att vara skitsnygg i den. Kram Giggi

2009-12-08 @ 22:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0