Grå dag


En sannerligen mycket grå dag. Dimman har legat tät över Trosa mest hela dagen. Bilden ovan visar att  dimman lättat en aning,  var viss sikt över sjön under en kort stund.  Jag längtar efter solen. Efter frukost var jag tyvärr tvungen att åka till jobbet. När vi bestämde oss för att åka till landet visste jag inte att jag skulle bli tvungen att åka till jobbet. När jag fick kännedom om det kändes det som lite smolk i bägaren det erkänner jag. Väl på jobbet hade jag så ont i huvudet och kände mig inte alls kry. Min insats blev inte så bra som jag tänkt att den skulle bli. Lite jobbigt och något jag grunnat på sedan jag lämnade jobbet för att åka till landet igen.



Ett stopp på vägen till landet blev det. Planen var att inhandla en födelsedagspresent till lilla Maja som fyller 1 år imorgon samt en inflyttningspresent till kollegor från oss (mig och kärleken) och äkta makarna Kilström-Jönsson. Kring torget i Trosa finns det tre mysiga inredningsaffärer. Lusthuset, Albinstobak samt Darling design. Bilden ovan tog jag när jag var inne i Lusthuset och letade presenter. Till Maja inhandlades en rosa födelsedagspresent på Albinstobak. Tog ingen bild på den.


Här Marie KJ och Magnus är det vi skall ge bort i inflyttningspresent på fredag. Hoppas Sanna och Robert ska bli nöjda. Det var ett svårt uppdrag då jag inte har en aning om hur deras stil är, vad de redan har och vilka färger de har inrett med. Nåväl en skål att ha chips i kommer väl alltid till användning tänker jag.



Jag inledde detta inlägg med att skriva att det varit en grå dag. Grå har dagen varit ute men även inne tycker jag. Kanske till och med en såkallad "skitdag". Hursom så blev jag väldigt rädd nyss och det var det nog fler än jag som blev. Melker gav till ett skrik samtidigt  som det small till inne i hans rum och det började lukta bränt. Hur han har lyckats vet jag inte men han har slagit huvudet i lampan i taket (gått i våningsängen förmodligen). Glödlampan exploderade , han brände sig en aning i huvudet och fick splitter från lampan i håret. Håret luktade bränt. Lakanet ser ni på bilden ovan, brännmärkt och måste kastas. Detta kunde ha gått mycket illa så vi får skatta oss lyckliga att det gick väl. Nu sitter busungen med mig i soffan och äter lördagsgodis. För första gången idag sitter han still. Idag har varit en -jag vill inte äta dag samt -jag vill inte städa upp efter mig dag. Marcus har till viss del också haft en grå dag i Karlstad. Storstryk mot DE hockey samt vinst mot Team B/K. Malin tror jag inte har haft en grådag, hon sov över hos Nils natten som var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0