Saker jag önskar jag vore bra på



Jag önskar så att jag vore duktig på att laga mat och baka. Jag är tyvärr inte bra på detta alls. Har ingen känsla  för det och tycker inte heller att det är roligt. Jag kan följa ett recept och ändå misslyckas. Jag har varken gåvan eller intresset. När jag var yngre så tog jag ett stort ansvar för mina syskon. Ofta fick jag laga mat till dem. Många tyckte då att jag var duktig på att laga mat och trodde att jag skulle bli grym på det som vuxen. Tyvärr blev det inte så.  Kan dock tänka mig att gå en matlagningskurs i framtiden.



Jag önskar så att jag vore händig. Tyvärr är jag inte det. Vidare är jag rädd för att misslyckas varför jag inte vågar pröva mig fram. Jag är medveten om vinsten i att kunna allt det jag inte kan. Sirpa min vännina hon kan både laga mat, baka samt bygga kök, kakla och en massa annat. Hon är fantastisk och jag beundrar henne väldigt mycket. Hennes båda barn har en bra förebild i henne och jag hoppas att de lär sig av sin mor. Att vara självständig och klara av det mesta själv är en rikedom.  Själv är jag beroende av att kärleken hjälper mig när jag vill få något speciellt utfört här hemma. Inte är jag till så stor hjälp här hemma när det gäller det ständiga arbetet med att renovera. Såg på "Arga Snickaren" på tv.n i förra veckan. Han tyckte att det var helt otroligt att paret hade köpt ett renoveringsobjekt  då kvinnan inte ens kunde hålla i en skruvdragare. Möjligen är det korkat möjligen är det inte det.  Jag visste att jag inte var det minsta händig när vi köpte vårat radhus. Dock visste jag såklart att kärleken, mannen i mitt liv var det. Klart att det aldrig är för sent att lära sig, dock kan det bli dyrt att pröva sig fram.

Kommentarer
Postat av: Sirpa

Tackar för dina fina komplimanger Lotta, det värmer.

Att våga är nog lösningen, både vad gäller matlagning och renovering.



Men som jag alltid säger, man kan inte vara bra på, eller intresserad av, allt.

2009-02-18 @ 14:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0