Svacka ?



Då jag förstår att ni är såå nyfikna på vilken typ av innedörr vi köpte igår har jag googlat fram bilden ovan. En slät vit Dooria dörr. Ska bli så skönt att byta ut dessa fina mot våra gamla dörrar från 80-talet som varken är vita eller hela längre. Det kommer att bli så fint och jag kommer att bli så glad och nöjd när de väl är på plats. Glad och nöjd jobbmässigt brukar jag alltid vara. Jag älskar mitt jobb med stora bokstäver. Men, allt är plötsligt så tungt. Känns som det mesta går emot mig och som att jag tappat  både energi och ork. Den känslan tycker jag inte om alls. Vidare känns den inte igen vilket skrämmer mig. Är det en tillfällig svacka eller är det månne en form av 40-års kris. Vad gäller min ålder så krisar jag inte ett smack. Min pappa blev ledsamt nog endast 59 år. När han dog förstod jag vikten av att vara glad för varje födelsedag jag får. Att bli äldre skrämmer mig således inte. Men en 40-års kris kanske inte behöver handla om själva åldern? Jag hoppas självklart på att jag är inne i en svacka vad gäller mitt jobb och att allt snart blir som vanligt igen. Kriser har jag haft i mitt liv så att det räcker och blir över. Kriserna har varit bundna till svårigheter i tidigare relation samt till min barndom. Alkoholen har styrt mitt liv både som barn och vuxen. Tack och lov inte längre dock! Nej, det är nog ingen kris det är en svacka helt klart....

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jobbsvackor kommer och går. Min var som värst för 2-3 månader sen, nu är det lite bättre. Å andra sidan tycker inte jag att man skall gå och stå ut. Se dig om efter annat tjejen. Du är så djäkla bra, lyllos den som anställer dig!

2009-02-09 @ 21:41:34
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0