Äntligen fredag

Efter en lång och arbetsam dag på jobbet kände jag när jag åkte hem att det var så skönt att det äntligen var fredag.
Väl hemma konstaterade jag att sonen som tillbringat del av dag på dagis kändes varm. Mycket riktigt, feber igen! Innebar att kärleken stannade hemma och jag fick åka ensam till Maxi, nödvändigt tyvärr. Beställde pizza på vägen hem, passade på att svänga förbi systembolaget för inhandling till "den traditionella Sälen resan" som går av stapen nästa vecka. Hämtade upp pizzorna och åkte hem. Efter middagen hängde jag tvätt, ordnade välling, på med pyjamas inte på mig utan på sonen, tandborstning. Dukade såklart av efter middagen och la in i diskmaskinen. Då var det dags för avfärd mot HeronCity. Kärleken och tre grannar skulle gå på bio (och därefter säkert stanna dricka lite öl)., klart jag skjutsar. Väl hemma var det dags att natta den lille busungen som passats av sin storebror. Viktigt att kissa innan man lägger sig för att sova. Sagoläsning,  boken Paddington tar ett bad. Gosa lite och sedan är det kväll för mammaxtre eller ?
Nu är klockan 21.36 och det är ännu inte säkert att han somnat. Tyst är det för tillfället iallafall. Jag har gått upp till honom några gånger för att lägga tillbaka honom i sängen och för att stänga av bandspelaren. Sitter nu i vardagsrummet med min 13 åring och har fredagkväll. Jag bloggar och lyssnar på vad som sägs på tv:n. Han äter snacks (har jag också gjort). Han undrar om jag ska skriva en bok, fattar vinken han vill ha datorn......
Skönt att det är fredagkväll trots att det tog lång tid innan det blev avkoppling, tror det börjar nu, fortfarande tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0