Axplock från min måndag


Denna vecka har jag semester. Bestämde mig för att ta semester hela veckan då jag vill lindra min ångest och dåliga samvete över att jag åker till Sälen på torsdag. Idag tillbringade vi  (jag och yngsta sonen) stor del av dagen på  Lekslottet i Tullinge tillsammans med en grannfamilj.  Lekslottet är ett underbart koncept. Man kan lätt tillbringa en hel dag där.


Efter Lekslottet åkte vi på ett planerat läkarbesök och tillbringade några timmar på Huddinge sjukhus. Att träda in på Huddinge sjukhus är så deprimerande och väcker en hel del känslor (även fastän man är frisk).
Bilden visar hur trött man kan bli efter lek och stoj &  läkarbesök.


Kvällen tillbringade jag i Telgerinken samt Scaniarinken. 13 åringen hade träning och jag gick på föräldrarmöte. En reflektion efter föräldrarmötet är att vissa pappor som har barn i det sämre laget är väldigt besvikna på sina söner över att de inte platsar i det bättre. Väldigt sorgligt tycker jag. Om barnet är nöjd med att vara i det sämre och inte har någon strävan att nå det bättre, hur kan det vara fel ?
Finns det inte en vinst med att ha sysselsättning på fritiden,känna samhörighet med lagkamrater, ha kul på isen samt att röra på sig. Måste målet vara att hamna i det bättre laget om sönerna är nöjd med det som är?

Efter mötet fick vi föräldrar möjlighet att se A-laget vinna över HV71.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Knäppa LottaPotta. Varför har du dåligt samvete för en tjejhelg i Sälen. Det har jag aldrig haft (eller också saknar jag den rätta mammagenen)

De stora barnen klara sig säkerligen utmärkt utan att du mammar om dom en helg (kanske de tom tycker det skönt och kul att se att deras mamma har ett annat liv än mammalivet) Den lilla har ju en bra pappa och kan ju då få ett ypperligt tillfälle att "banda" med honom, kanske göra killgrejer.



Åk till Sälen, njut, umgås och ha kul (lite åt mig med) Eva, Kamilla & Co kommer också att vara där!

Kramkram

2009-01-27 @ 11:20:55
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0