Långa kvällar

Att komma hem från jobbet hyfsat tidigt innebär att kvällarna blir långa. Känner att jag blir rik på tid, like it!
Väl hemma efter jobbet hjälpte jag till med att röja bort vass från Mandrake beach. Melker badade medan vi röjde kring hans strand. Därfter lagade jag middagsmat. En kaffe på maten tillsammans med kärleken blidde det också.  När allt plock och disk var klart tog jag och Melker en promenad till Havsbadet.



Melker bus tycker om att hoppa från bryggan.



Efter bad blev det lek en liten stund. En varsin glass på vägen hem njöt vi av.



Sitter i soffan med Marcus och tittar på Lotta på Liseberg. Kärleken är ute på en fisketur. Han njuter av egentid på sjön. Melker sover sött.

Det är så skönt att kunna bo på landet fastän jag arbetar. Det är så skönt att börja arbetsdagen tidigt för att sluta tidigt. Känslan av långa kvällar är obeskrivlig.  Det känns toppen att ha tid för sina barn i lugn och ro.
Snart är det dags att flytta hem. Dags igen för körningsscheman till Scaniarinken. Stress med lämningar och hämtningar på dagis. Dags för vardag helt enkelt. Tills dess att vardagen knackar på dörren ska jag fortsätta njuta av livet på landet och av långa kvällar som ger mig/oss livskvalitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0