Mörka moln



Dessa mörka moln säger både något om vädret och de funderingar som jag går och grunnar på. 
När nu solen lös med sin frånvaro bestämde jag mig för att ägna förmiddagen inomhus. Det betyder att jag  bland annat ägnade mig åt att städa.



Denna bok läste jag ut imorse innan frukost. Att läsa bok innan det var dags att stiga upp ur sängen var en skön start på dagen. En helt lagom och okey bok. Jag har för vana att skicka tidningar och böcker vidare när jag läst färdigt. Finns det någon som vill ha boken?



Det är toppen att ha egen tvättmaskin & torktumlare på landet. Inte klokt vad dessa maskiner underlättar livet på landet.



Eftermiddagen ägnades åt att rensa ogräs. Jag ser slutet börja närma sig.... Melker och Marcus höll mig sällskap en "liten" stund. Att rensa ogräs ger möjlighet till reflektion. Ger möjlighet till att rensa hjärnan, vilket kan behövas ibland.

Har fått massor gjort idag vilket jag får vara nöjd med. Blir lika förvånad varje kväll när jag konstaterar att klockan blivit så mycket. Trots att jag är ledig rymmer inte dagarna allt jag vill hinna med.

Nu sitter jag och Marcus i soffan tittandes på Lotta på Liseberg. Så kul att sjunga med :-))

Nytt inlägg imorgon för de som vill..

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Hej vännen!

Boken heter Vila på Gröna Ängar. Du får den efter mig såklart!

Börjar bli förkyld, ont i halsen. Suck, dålig timing.

Kram Marie

2009-07-07 @ 06:48:03
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Giggi

Hejsan Lotta! Jag läser gärna Martina Haags i en annan del av Bromma....

2009-07-08 @ 08:06:19
Postat av: Mammaxtre

Gisela, se boken som din. Du får den när vi ses nästa gång.

2009-07-08 @ 20:50:56
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0