Nyköping

Idag har jag varit ledig från jobbet. Lite skönt med en ledig torsdag. Marcus släpptes av vid golfklubben,  vi andra åkte en sväng till Nyköping. Nyköping är en väldigt fin och trivsam stad. Vi brukar åka dit vid något tillfälle varje sommar.



Melker och jag slog oss ned på en parkbänk mitt i stan medans kärleken var hos optiker. Denna underbara hund höll oss sällskap. Så ful att den var gullig. Den drog uppmärksamhet till sig. Det vara inte bara vi som blev förtjusta. Hunden hette Douglas och var av rasen Sharpei.



Jag har några måsten när jag är i Nyköping. Ett av dem är att fika eller äta lunch på Hellmanska gårdens café. Miljön är underbar och maten god (lite snålt på tallriken dock)  Idag åt vi god lunch där. Helmmanska Gården består inte bara av ett café. Trädgård och butiker har de också. Melker sa att butiken var en mamma affär. Han har så rätt den lilla fisen. När vi satt och åt lunch sa Melker högt - jag är bajsnödig. Eftersom jag tyckte att han pratade lite för högt (vi var inte ensamna där) sa jag naturligtvis - ska du inte säga det lite högre, jag tror inte alla på cafét hörde. Självklart gör min lilla fis som jag säger - JAG ÄR BAJSNÖDIG!

[email protected]    www.hellmanskagarden.se



Ett annat måste när jag är i Nyköping är att besöka Fabriksbutiken "IItala outlet". Där hittar man alltid något att köpa med sig hem. Så även idag.



Löften är till för att hållas. Med anledning av det stannade vi till vid en lekplats i Trosa innan vi åkte hem. Både Melker och mamma gungade.

Marcus mår inte bra. Han har en förfärlig huvudvärk. Jag hoppas innerligt att det inte blir så illa som förra sommaren när vi var på Kolmården. Den gången hade han en hemsk huvudvärk. Jag vågade inte somna den natten när han hade det som svårast. Måtte det inte bli som den gången. Jag pratade med Malin i morse. Hon har öroninflammation och går på pencillin. Öroninflammation har hon inte haft sedan hon var mycket liten.  Krya på er nu älskade ungar!



Kommentarer
Postat av: Maribella

Älskar också Hellmanska gården!! Måste nog åka dit snart!

2009-07-30 @ 21:04:19
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Men LottaPotta, barn förstår inte ironi, det fick man ju lära sig på gymnasiet (åtminstone vi som gick barn och ungdom)Självklart sa Melker att han var bajsnödig högre ;o)

2009-08-02 @ 21:46:44
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0