Marö

Hallå där,
nu är Melker och jag åter hemma (på landet) igen efter att ha varit med Gisela, Rebban och Gabbe på deras landställe.  Vi har haft det toppen på Marö (ligger också i Trosa).



Deras hus och del av tomt.



På väg till stranden dag 1. Melker hjälper Gisela att dra Gabbe. Flickan till höger heter Irma och är Rebban och Gabbes kusin.



Rebecca och Melker badar.



Efter en god middag bjöds det på glass och jordgubbar. I samband med det överaskades jag med födelsedagssång och födelsedagspresent. Som ni ser på bilden fick jag en perfekt present, blev så glad!

När barnen somnat satt vi i timmar på verandan och pratades vid. Väldigt trevligt må jag säga. Vi åt en makalöst god ost och hade det bra.



Efter en härlig frukost på altanen dag 2 gjorde barnen smycken (med lite hjälp av Gisela).



Efter en mycket god lunch var det dags att tillbringa eftermiddagen på stranden. Melker och Rebecca hjälptes åt att bära draken. Det vackra vädret gjorde att havet var otroligt inbjudande: Detta tillochmed för en badkruka som mig vilket reulterade i ett premiärdopp för mammaxtre,  till barnens förtjusning.

Tack snälla ni för bra dagar på Marö, och för skjutsen hem.

I morgon väntar ogräset på mig...

Ha det bäst alla besökare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0