Midsommarafton

Dagen har varit lång då samtalen från jobbet började redan kl. 04.15. Under förmiddagen var jag tvungen att arbeta vilket innebar att vi kom iväg till landet senare än tänkt. Fira midsommar hann vi ändå.



Vi har som tradition att fira midsommar i Västerljung. Det kan jag rekomendera alla att göra. Runt midsommarstången på bilden ovan dansade jag och Melker. Vi åkte även karusellen te-koppen. Melker fick sitta i förarsätet på en riktig brandbil. Fiskdammen uppskattades förstås av Melker. Kobingo har de, och en massa andra aktiviteter för alla de åldrar. Att fika i ösregn gick bra :-)  Alla hade trevligt utom Marcus. Han såg ut som om han sålt smöret och tappat pengarna. Lite trist.



Hemma på landet hade samfälligheten ordnat midsommarfirande. Jag, Melker & svärmor gick dit.  Svärmor hade med sig kaffe och godsaker. Här valde Melker att göra annat än att dansa...



Han valde att vara med på lekarna. Otroligt stolt över honom är jag. Han är trots allt bara 4 år, och kände ingen där. Modig kille våran lilla fis. Marcus följde inte med, fortfarande sur och tråkig.

Midsommarmiddag har avnjutits hemma hos svärmor & Leif. Alltid lika trevligt. Svärmor är en helt makalös kvinna, så är det bara. Hon har energi som få och är en mycket generös och omtänksam kvinna. Jag har tur att ha fått henne till svärmor.

Vad Malin gör har jag ingen aning om. En känsla jag inte tycker om. Hon är inne i en tråkig period tycker jag där livet går i X2000 fart med ingredienser såsom killar och alkohol. Familjen är inte viktig. Allt annat är viktigare. Känns inte bra alls. Må hon komma till sans snart och ta livet en nypa mer allvarligt än hon synes göra idag.

En riktig skön midsommar helg önskas er alla. Det ska jag försöka ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0