Torsdag&Fredag

Hej alla som läser detta inlägg. Igår blev det inte av att skriva något inlägg varför jag tänkte redogöra för både torsdag & Fredag i kvällens inlägg.



Den här vackra kvarnen står utanför Torekällbergets Wärdshus. Tog en bild av den igår efter att ha avnjutit en trerätters middag på Torekällbeget tillsammans med mitt arbetslag. Anledningen till att vi samlades kring en middag var att sex av mina medarbetare slutar hos mig för att börja arbeta på en helt ny enhet  under en annan chef. För mig kändes det viktigt att tillsammans med hela arbetslaget (28 stycken) få göra ett fin avslut innan vi skiljs åt. Tror inte att jag någonsin får uppleva att så många i ett arbetslag slutar samtidigt igen,  hoppas jag slipper det. När jag åkte hem från middagen kände jag mig varm inombords. Jag ville så att kvällen skulle bli speciell. Ville inte att det bara skulle bli en trerätters middag, och inget mer. Därför höll jag ett kort personligt tal till var och en av dem som ska sluta. Jag redovisade även en sammanfattning av en del av vad arbetslaget tillsammans ådstakommit under åren tillsammans.  Jag är en urusel talare, inte alls något jag bara gör. Kände dock att jag var tvungen att övervinna mig själv denna kväll. Jag hade förberett mig lite grann. Kändes så viktigt  för mig att lyfta upp var och en av dem i ljuset. En chef är INGENTING utan sina medarbetare. Jag har dem att tacka för mycket.  Talen jag höll föll väl ut, jag kände mig nöjd efteråt. Mina tal ledde till att andra höll tal. En mycket trevlig kväll. En kväll att minnas och att bära med sig.
www.torekallberget.com




Idag har jag varit hos min sjukgymnast och fått akupunktur. Min arm värker mer än vanligt. Inflammationen i axelelden gör sig påmind. Med anledning av detta fick jag elektrisitet i mina nålar på just det armpartiet som jag har problem med. Kändes lite annorlunda. Fick låna hem en Tens-apparat också och hoppas den skall underlätta lite för mig.
I närheten av min sjukgymnast finns en Synsam butik. Där har jag för länge sedan hittat ett par coola solbrillor som jag blivit förtjust i. Ett par Bruuns Bazaar glasögon. Ingen tantvarning på dem kan jag garantera,  snarare kanske lite för coola för en "soon to be" 41-åring. 1695 kronor kostar de och jag har ännu inte tagit mig råd. Står på Mammaxtres vill ha lista ....

Idag bjöd våran chef ledningsgruppen på lunch på Torekällbergets Wärdshus. Väldigt trevligt må jag säga. Otroligt bra mat i en trevlig miljö.

Kärleken är på herrmiddag. Marcus är ute på gården, Melker sover och Malin har ännu inte kommit hem från jobbet. Ingen tv-apparat är på vilket innebär att det är tyst i hela huset. Bara knappandet från tangentbordet hörs. Lite mysigt med tystnad tycker jag. Något annat som är mysigt är att det är fredagkväll, det gillar jag.

Trevlig helg önskas er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0