M barn



Malin på väg till ett bröllop i Syriansk Ortodoxa Kyrkan i Södertälje. Smått hysterisk innan avfärd hemifrån då det gått upp för henne att hon är enda svensken bland 600 (inbjudna) gäster, för att hon känner en enda person som ska dit och honom kommer hon inte att få sitta bredvid varken i kyrkan eller till bords. Så är seden på dessa tillställningar. Som roligast brukar man få när man har låga förväntningar och helst inte vill gå. Ingen present hade hon med sig då hon skulle ha blivit utskrattad om hon haft det med sig. Helt annorlunda mot våra seder. Ska bli roligt att höra hur hon haft det. Såg några av gästerna när jag släppte av henne vid kyrkan. De var klädda i svart. Möjligen var hon den enda som inte bar svart klänning. Den enda färgklicken på festen kanske ?



Marcus snygg i håret. Tittade på melodifestivalen med mamma och Melker. Marcus hejade på Molly. Undrar varför ?
- låten är bra......  Yeh right!



Melker visar att han kan få upp tårna ända till ansiktet. Röstningsdelen var inte så rolig tyckte Melker. Han hejade på Måns och blev såå ledsen och arg över att han inte vann. Tårarna rann och han sa att det var fusk!  -Dumma mamma! Han tyckte att det var mitt fel och var riktigt ledsen och arg på mig. Jag skulle inte få natta honom, han grät och grät. En trogen Måns fan helt enkelt. Till slut kom han till ro och jag fick natta honom. Imorgon ska vi lyssna på cd skivor med Måns när han sjunger Hope and Glory & Cara Cara Mia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0