Kaos

Idag har vi slitigt hårt här hemma jag och kärleken. Medan kärleken målade väggar och rev  upp golv, bland mycket annat ägnade jag mig tyvärr åt att tömma Malins rum. Med tyvärr menar jag att hon borde gjort detta själv. Det tog hela dagen och var otroligt slitsamt. Blod, svett & tårar är ett uttryck jag skulle kunna använda som beskrivning av hur min dag sett ut. Blod blev det aldrig tal om,  men väl svett och tårar.

Jag är i grunden en vän av ordning. Mår dåligt när det är oordning, smutsigt eller stökigt. Utifrån en ständigt pågående renovering har jag fått lära mig att stå ut. Det finns dock gränser. Mitt hem är min borg. Jag är en hemmatjej och har ett enormt behov av att få vara hemma och boa. Att bara vara. Det är viktigt för mig att trivas och ha fint runtomkring mig, då mår jag bra. Vidare är jag i behov av att känna mig trygg vilket gör att jag inte är typen som flyttar hipp som happ. Jag vill bo för att bo.

För tillfället pågår det renovering i princip överallt härhemma. Detta samtidigt som Malin och Marcus ska byta rum med varandra. För mig är det för tillfället på tok för rörigt, för mycket oordning,  och för smutsigt. Vet inte om jag någonsin får rent här hemma igen.



Lilla tv-rummet på entréplan. Ser inte ut som det brukar.



Hallen: just här brukar en pinnsoffa stå. Den står i vardagsrummet i väntan på återplacering.



I denna del av vardagrsummet , till vänster om bilden, har vi ett matbord med sex stolar. Syns inte då Malins saker till största del fyller vardagsrummet. 



Här ser ni en annan del av vardagsrummet. Här finns Malins saker i väntan på att komma in i det nya rummet. Här finns även sådant som är inhandlat till duschutrymmet, som är under en totalrenovering.  

När man lägger ned så mycket tid som vi gjort denna helg för att få i ordning här hemma då vill man inte höra  - jag ville ha fondväggen på den här väggen, inte den där! - Åh det kommer ta flera veckor innan mitt rum är klart. Otacksamma barn!

När kärleken tar upp frågan om att köpa en tomt och bygga hus då vill jag helst hålla för öronen.......

Vi skulle behöva semester så att vi får möjlighet att färdigställa. Att jobba heltid och renovera är inte optimalt.
Jag vet att när vi är färdiga då är allt slit och väntan värt det. Påminner mig själv om det, ständigt!






Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Mitt ordningsamma hjärta blöder med dig. Men tänk vad fint det blir när det blir klart (det är svårt att tänka positivt ibland, jag vet men man måste försöka)

2009-03-30 @ 20:35:46
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0