Haft en härlig helg



Jag och Melker hade en härlig morgon. Han sov längre än vanligt och jag tillät mig ligga och dra mig. Något som inte händer ofta kan jag försäkra. Kärleken spelade golf och gick ut på banan kl. 08.00. Frukosten intogs inomhus. Här ser ni en del av vårat kök. Vi är så bortskämda att det inte är klokt. Vi har en egen lägenhet i svärmors hus med separat ingång. Lägenheten är anpassad efter våran lilla familj. Lägenheten är byggd utifrån Kärlekens ritning på hur han ville ha det.

Efter frukosten tog vi en promenad till Havsbadet. Lekte lite, strosade runt,  och åt glass. På vägen hem igen såg vi en älg. Tyvärr hann jag inte ta ett kort på älgen. När kameran väl var redo, hade älgen redan försvunnit ur sikte. Medans jag tog en längre promenad stannade Melker kvar hemma hos farmor. Väl hemma igen bjöd svärmor på en underbar lunch.



Detta träd (som inte är ett körsbärsträd) fastän man tror det, blommade inte när vi åkte till landet i torsdags kväll. Otroligt vackert träd som står precis utanför våran tomt. Gisela vad heter nu trädet igen?



Under helgen har Gullvivan i min rabatt börjar blomma. Jag är väldigt förtjust i Gullvivan. Den får mig att minnas mina barndomssomrar hemma hos mormor och morfar på deras landställe. Så gör även körsbärsträdet. Mormor och morfar hade en väldig massa körsbärsträd på sitt landställe. Fastän jag var liten tyckte jag att de var otroligt vackra när de blommade. Hela gräsmattan minns jag var täckta av Gullvivor. Svärmor har också mycket Gullvivor i backen ned till vattnet. De har dock inte börjat blomma ännu. Mormor och morfars landställe hette Hjelmrum. Tyvärr skulle jag inte hitta dit idag. Det fanns ett mindre hus på tomten som jag döpte till Finland. Var gång jag var där åkte jag alltid till Finland. Kommer ihåg att jag kunde leka i Finland hela dagarna. Trevliga minnen från barndomen. Både morfar och mormor är ledsamt nog avlidna.

Jag och kärleken har tagit en kvällspromenad. Malin var så snäll och passade Melker vilket möjliggjorde en långpromenad på kvällskvisten. Min stegräknare står i skrivande stund på 23 753 steg. Nytt personligt rekord. Behövde många steg idag då det nalkas vardag.

Nu skall jag göra iordning smörgåsar till mig och kärleken. Har gräddat minibaguetter i ugnen.

Den här helgen har varit den bästa helgen på bra länge. Jag känner mig så nöjd och glad över detta!

Kommentarer
Postat av: Giggi

Hejsan gumman! Vad härligt att höra om er helg.. Jag älskar också gullvivorna och våren.. Trädet utanför ert hus heter klarbärsträd. Apropå barndomsminnen så hade vi det på vårt landställe när jag var liten och man kan göra både saft och världens godaste paj på den.. Kram Giggi

2009-05-03 @ 21:44:10
Postat av: Giggi

Hejsan gumman! Vad härligt att höra om er helg.. Jag älskar också gullvivorna och våren.. Trädet utanför ert hus heter klarbärsträd. Apropå barndomsminnen så hade vi det på vårt landställe när jag var liten och man kan göra både saft och världens godaste paj på den.. Kram Giggi

2009-05-03 @ 21:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0