Mina saker!

Något som ofta händer mig är att mina saker helt plötsligt inte finns kvar där jag lagt dem. När jag exempelvis ska använda min pincett, då är den inte där. Detta betyder att jag inte kan noppa mina bryn! Händer att jag på morgonen ska lägga på min ögonskugga och kan inte göra det då min eyeprimer är borttagen ur MIN sminkväska! Kan alltså inte använda ögonskugga som planerat.... Min hårborste är ofta borta. Detta trots att jag alltid lägger den på ett och samma ställe efter var gång jag använder den. Hudcremé ska vi inte tala om. Hudcremén är försvunnen ständigt.. Innebär att jag inte kan smörja in min torra kropp då jag inte vet vart fasiken den tagit vägen! Så här har jag det alltför ofta och det gör mig galen! Mina saker är mina. Låna gärna,  men lägg/ställ tillbaka direkt. Jag vill själv bestämma om jag ska strunta i att borsta håret, strunta i att sminka mig osv osv. Varför jag skriver om detta ikväll är för att det naturligtvis hände mig imorse, igen!
Skulle borsta igenom mitt hår då jag såg ut som ett troll. Det kunde jag inte göra då MIN hårborste var borta. Smörja in mina torra ben kunde jag inte heller göra, hudcremén var också på rymmen. Ingår detta i att ha en ungdom i huset (av kvinnligt kön) ? Någon som känner igen sig?



Dagens köp. Nu har jag min alldeles egna spikmatta. Ni som läser mina inlägg i denna blogg vet att jag för en tid sedan lånade en kollegas spikmatta då jag ville testa och se om det var något för mig. Jag blev förälskad i den och nu har jag en egen.



På bilden ser ni Melker pratandes i telefon med sin pappa. Kärleken ringer såklart varje dag.

Idag är en bra stegdag. Har redan 11 334 steg. Otroligt bra måste jag säga. Fick många steg på jobbet idag, mer än jag brukar få ihop. Tog en promenad under lunchen vilket har blivit ett måste. Ikväll när Marcus kommer från träningen, han har tyvärr sen träning ikväll, så ska jag ut på min kvällspromenad. Ska fråga om jag får ta grannens hund med mig. Jag ligger trea bland de som tävlar på min avdelning. Mitt mål är att hålla mig kvar på en tredjeplats. Tvåan och ettan kan jag aldrig slå, men en tredje plats kan jag om jag kämpar lite få behålla.

Nu ska jag gå ned för att hänga tvätt samt leta efter min pincett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0