Pappa



Min pappa föddes 26 maj 1934.  Om pappa hade varit i livet så hade vi firat honom idag, det är jag säker på. Pappa var oerhört noga med att fira födelsedagar, morsdag samt farsdag. Kan inte minnas att det hänt att jag inte firat pappa på hans dag. Minns en farsdag, den satte sina spår. Jag valde att hjälpa en kompis att flytta. Sharon hette hon. Detta innebar att jag missade firande av farsdag med övriga i familjen. Jag hälsade på pappa dock först på kvällen. Och fy farao vad arg och besviken han var på mig då. Fastän han är bortgången sedan många år har just detta präglat mig starkt. Idag efter jobbet åkte jag och köpte gula rosor till honom. Gula rosor, det är vad min pappa skall ha vid sin grav. Så har det också alltid varit. Hans kista vid begravningen var  klädd med gula rosor och blåklint. Oerhört vackert var det. När jag kom till graven hade någon annan i min familj redan varit där. Det vet jag då det fanns en vas med gula rosor hos honom redan.  När pappa gick bort besökte jag hans grav varje dag under flera års tid. Nuförtiden blir det inte lika ofta. Dock besöker jag graven på pappas födelsedag samt även på farsdag, dessa dagar missar jag inte. Sådan respekt har jag för min pappa fastän han bor i himlen.

Stegräknaren står på 21 017. Mina fötter värker och en blåsa har blivit till fler.

Kommentarer
Postat av: evelina

Jag önskar jag hade fått lära känna farfar innan han gick bort. Det stör mig så att det bara är 2 år emellan.



Kram

2009-05-28 @ 20:12:11
URL: http://evem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0