Sällskap

Marcus kom hem från träningen kl. 21.30. Lite väl sent för en promenad, brukar oftast gå och lägga mig vid den tiden på kvällen. Lite väl sent också med tanke på att jag skulle promenera ensamen.



Kom på att jag kunde fråga en grannfamilj om jag fick ta med deras hund på en längre promenad. På så vis fick jag ikväll sällskap av Gia. Väldigt trevligt med sällskap. Gia visade sig vara väluppfostrad vilket betyder att hon lydde väldigt fint.



I början av promenaden är området oerhört trevligt att promenera i. Mälaren ser ni på bilden ovan. I detta område träffade vi på Rådjur som väckte Gias intresse. Det var för mörkt för att få en bra bild tyvärr. Efter ett tag kom vi in i ett mindre trevligt område att promenera i. Så otroligt skönt att ha sällskap av en hund. Istället för att fundera på framtiden och  på allt som rört och rör sig i mitt huvud mest hela tiden, funderade jag  istället starkt på att ge mig mig i frågan om att flytta. Vi bor i ett mycket trevligt område. Ett område som är bra på alla sätt och vis. Men, ett stenkast från där vi bor är det inte lika trevligt.  Efter kvällens promenad skulle jag beskriva det som ett otryggt område. Tack snälla för att hunden fick följa med mig!



Nästan hemma igen efter en 1 1,5 timmas promenad träffade vi på tre stycken Igelkottar varav två av dem är på bilden ovan. Så otroligt söta,  och orädda.

Stegräknaren visar 16 253 steg.

Nu är det dags för mammaxtre att sova. Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Satan vad impad jag är över alla steg du får i ihop! Vi har ju också stegtävling och helgerna går ju bra men vardagarna är ju 10.000 målet. I går inte ens det :o(



Kramkram från en som tycker vi ses alldeles för sällan

2009-05-12 @ 05:37:42
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0