Sirpa & Anders

Melker och jag har tillbringat större del av dagen hos Sirpa & Anders på deras landställe.



Här är en bild på deras kolonistuga. Anders syns i bild, han förbereder grillen.



Sirpa busar med Melker.



Lyckan är fullständig för Melker som får skjuts av Anders i skottkärran.



Melker höll sig sysselsatt (milt uttryckt). Här vattnar han blommorna.



Här krattar han.



Sirpa och Anders var så snälla och fyllde skottkärran med plantor till mig, att ta med hem.  Några plantor skall jag plantera hemma, några ska planteras i slänten på landet, och en planta skall planteras på min mormor & morfars gravplats.



Anders fraktar både plantor och Melker till bilen när det är dags för oss att åka hemåt.

Tack snälla för en trevlig dag och tack snälla  för alla fina plantor. Har förstås ägnat kvällen åt att plantera. Både på graven samt hemma. Det blev så bra! Ska bli spännande att se om de kommer att trivas.
Melker somnade innan vi ens kom ut från området :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0