Utvecklingssamtal

Hejsan hejsan,



Efter jobbet var det dags för utvecklingssamtal i Marcus skola. Det var ett trevligt utvecklingssamtal. Jag har stort förtroende för Marcus huvudlärare. Han har varit, och är bra för Marcus. Marcus är duktig i skolan och oerhört disciplinerad. Väldigt enkelt skulle han kunna få vg i många av de ämnen han läser. Nu är mål uppsatta för vårterminen.  Finns även ett långsiktigt mål. Disciplin när det gäller skolarbetet är nödvändigt när man spelar ishockey. Sällan eller aldrig tar han hem skolarbete.  Gär det mesta i skolan. Har lätt för sig i skolan sa läraren. Han verkar få det stöd han behöver. Jag är nöjd och stolt.

Jag skulle lätt kunna gå och lägga mig nu. Dock får jag vänta några timmar innan jag kan göra så. Kl. 21.45 skall bilen vara i Scaniarinken. Då skall grabbarna stå där och vara redo för hemfärd.

Funderar på att svänga in till Malin på vägen till Scaniarinken. Hon har sorgligt nog ännu inte fått det jag köpt till henne i New York. Jag har dåligt samvete över mina barn oavsett ålder. Jag räcker inte till.  Genom att svänga förbi en snabbis får jag se henne, krama om henne och överlämna en påse med några överaskningar i.  Överaskningar som jag innerligt hoppas hon tycker om och att hon kan ha.
Innan jag åker vill jag dock att Lillfisen ska ha somnat. Det har han inte ännu. Väldigt ovanligt att han har svårt att somna.

Må så gott


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Otroligt. Du, jag, Magnus och Åsa Ek har vi alla varit på utvecklingssamtal i skolan samma dag :o)



Utvecklingssamtaletsdag?

2009-11-16 @ 21:16:26
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0