New York dag 3

Hej pa er, har kommer ett inlagg fran New York. Intrycken ar oandligt manga. Vilken stad, helt otrolig!
Vadret pa Manhattan har idag varit kyligt. Vi tog inte med oss handskar och mossa nar vi lamnade hotellrummet imorse. Detta angrade vi manga ganger under dagen. Idag har vi turistat big time.



Vi beslot oss for att ta en aktur med en Hoppa av och Hoppa pa buss. Detta blev mycket lyckat.



Sirpa pa bussen.



Vi valde att hoppa av for att ta gratis farjan,  Ferry Island. Jag ar sa glad over att vi tog denna farja.



Sirpa med frihetsgudinnan i bakgrunden.



Frihetsgudinnan



Utan en tur med farjan hade vi inte fatt se Manhattan fran sjosidan. Otroligt maktigt att se dessa skyskrapor fran hall.



Ground zero.



Wall Street



Skridskobana vid Rockerfeller center. Precis som i filmerna, kul!



Idag stamde vi traff med Agneta, en fd chefskollega till mig. Hon fick lov att ga ut och mota upp oss da jag inte hittade till hennes jobb. Detta trots en bra beskrivning..... Agneta som bor och arbetar i New York har varit otroligt hjalpsam med tips och rad infor var resa. Det var trevligt att fa en pratstund med henne. Agneta ar en kvinna mitt i karriaren. En duktig sadan. Hon ar en god forebild for oss kvinnor.



Bade Sirpa och jag slas varje dag over hur allt i New York ar  (for) "mycket". Ett pariserhjul i en "Toys are us" butik ar bara ett exempel pa detta. Butiken var for ovrigt pa tre vaningar.



Sirpa redo att ga ut och ata en bit mat. Vi valde att ga pa Outback Steakhouse. En resturang Agneta tipsade oss om. Agneta, maten var verkligen underbart god. Tack for tipset!



Resans forsta drink blev en Gold Coast Rita. Mycket god.



Tidigare namnde jag att allt har i NY ar "mycket" av allt. Denna godisaffar pa tre vaningar ar annu ett exempel pa detta. Galet med godis i alla dess former och farger. Pa bilden ser ni Sirpa halla sitt lofte till sonen om att handla Jelly (beans), tror jag att det hette, med sig hem.



Ett badkar fyllt med tuggummi.



I samma godisaffar fanns aven detta att inhandla. Godisutsmyckning. Galet ar bara fornamnet :-)

Nu ar det dags for mig att saga tack och hej for idag. Nu maste fotterna fa vila sa att de orkar med morgondagen :-))
See you

 


Kommentarer
Postat av: Tobias

Jelly beans ftw!!

ta med badkaret oxo snälla :3

2009-10-24 @ 06:48:37
Postat av: Marie KJ

Haha, vilken söt kommentar ovanför min!

2009-10-24 @ 08:28:41
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0