Recept

Hej på er alla,
Har haft en bra dag hemma. Att arbeta hemifrån är inte helt fel, jösses vad mycket man får gjort. Har bl.a ägnat mig åt att planera inför morgondagen. Ska ha en heldag med min personal. Båda mina söner var hemma med mig idag. Marcus för att lärarna hade planeringsdag och Melker för att han ville vara hemma. Först fick han dock lova att vara duktig och låta mamma arbeta. Det har gått superbra!

Hittade ett recept på Kladdkaka som föll mig i smaken som jag tänkte dela med mig av. Jag är ingen bullmamma direkt så jag förstår att några av er som läser detta inlägg lyfter på ögonbrynen :-)) Det går snabbt att baka den och smeten rörs ihop direkt i kastrullen. 

Efter middagen ska jag bjuda min familj på Kladdkaka :-))

Må så gott alla

Kladdkaka

Ingredienser

12-16 port

100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt att jobba hemifrån!!

Jag är inte heller ngn bullmamma, så jag får ALLT mitt hembakta från svärmor hihi.

Kramar<3

2009-10-15 @ 19:31:32
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hej !

Det var ett tag sedan jag kika in hos dig, men nu är jag här & vill jo att du skall veta, Hopplös jag är...

Vilken söt bild på dig barbamamma finns det någon vackrare...

& ute & reser så coolt tar det &så & läser, men denna kaka, den kopiera jag ut med bild & allt.

smaskens

Kramar från, Maries syster Gun,s kompis Lollo :O)

2009-10-28 @ 06:57:28
URL: http://hattifnattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0