Usch!

Hejsan hejsan, Igår kväll när jag bäddade ned mig för att göra natt kändes det som att jag plötsligt fick ngt i mitt högra öga. Fick inte ut vad det nu var för något. Vaknade med ett ont öga. Hela långa dagen har ögat smärtat mig. Tårkanalen har fått arbeta. Jag trodde i min enfald att tårarna skulle rensa bort det som skaver, vilket det inte gjort ännu, tyvärr! På vägen hem från jobbet åkte jag till distrikstköterskan då jag behövde hjälp med att skölja ögat ordentligt. Sköljningen hjälpte inte. Doktorn kikade på ögat och kunde inte hitta något. Fick en salva utskriven. Hoppas nu att mitt öga, som nu även svullnat upp, gett med sig till imorgon. Ont det gör ont...

Innan jag gick till distriktssköterskan gick jag in i en affär för att göra ett ärende. Där i kassan började min näsa droppa de största dropparna. Inte hade jag något snorpapper i väskan heller. Vart kom den förkylningen ifrån kan man undra ??? Otrevligt att stå med en näsa som droppar samtidigt som man ska försöka prata med expediten. Usch! är bara förnamnet på den upplevelsen.




Dessa underbara färska svenska kräftor fanns i kylen när vi kom hem.  En trevlig överaskning. Svärmor och Leif, Tack snälla ni!

Ikväll ska jag gå på styrelsemöte  och detta med ett öga som rinner och skaver samt med en näsa som droppar. Snorpapper ska jag ha i beredskap, tro mig :-))

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Är du röd i vitögat? Ögonlocken? Synförändring? Bara ena ögat?

//Marie från 1177

2009-09-08 @ 20:05:14
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, jag är inte röd i vitögat. Märker ingen synförändring och det är högeröga. En granne som jobbat på ögon vände mitt ögonlock igår. Hon såg inget skräp. Nu känner jag inte att det skaver men jag är svullen så svullen vilket jag känner av. Doktorn sa att jag skulle komma till VC på morgonen om salvan inte hjälpt. Nu vet jag inte om jag ska vänta och se om svullnaden lägger sig eller inte. Maila mig gärna (till jobbet) om du vill vägleda mig. Bra att ha vänner som är sjuksköterskor må jag säga :-))

2009-09-09 @ 06:32:37
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0