Hösttecken

Hej på er,



Ikväll var det dags att tända ljuslyktan som vi har utomhus. Första gången för i höst. Ett för mig sant hösttecken. Det blir mörkare tidigare nu, redan klockan 20.00 är mörkret här. Vädret under dagtid kan man verkligen inte klaga på. Vilken sensommar vi har i år!

Ikväll kunde jag konstatera att det behövs väldigt lite för att jag ska bli glad. Jag skulle kunna gå och lägga mig och somna bums, så är det. Men då jag hade tvättstugan inbokad imorgon kväll tänkte jag att jag i allafall kunde kika om tvättiden 19.00-22.00 (ikväll) var ledig. Kl. 20.00 smög jag dit och fann till min stora glädje att det inte var någon som tvättade. Så nu har jag tvättstugan till ca kl. 23.00 och det är jag glad för! Då slipper jag tänka på tvätt sent imorgonkväll. Detta innebär också att jag istället för att gå och lägga mig och somna bums, måste se till att hålla mig vaken länge denna fredagskväll.

Dagens fråga: är det någon av er läsare som vet hur man blir av med bananflugor? Tips emottages gärna.

Tack för att ni kikade in.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh! Jag vill ha en lykta på min ballkong, den är så mörk och tråkig!

2009-09-18 @ 21:53:51
URL: http://mamin.blogg.se/
Postat av: Maribella

Jag ääälskaar ljus!! Inne och ute!

Och tur är väl det, för nu blir det mörkt!



Ha en bra helg!

2009-09-18 @ 22:00:48
Postat av: Mammaxtre

Malin, en lykta till ballkongen kan du önska dig av någon i födelsedagspresent.

2009-09-19 @ 07:28:18
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ställ ut en kapsyl med ättika, det gillar inte bananflugorna.

2009-09-19 @ 12:36:42
Postat av: Mammaxtre

Hej du anonyme, tack snälla för tipset!

2009-09-19 @ 20:08:56
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0