Mästerfotograf (not!)

En härlig söndag har vi haft på landet. En fantastiskt vacker dag med härlig sol och värme.
Dagens bilder blev inte bra. Tog bilder med mobilen som jag oftast gör. Solen gjorde det svårt för mig att få bra bilder. - Jag vet Malin, mamma är ingen mästerfotograf :-))



Dagen har ägnats åt att förbereda inför hösten. Vi har tagit bort bord, stolar och solsängar från bryggorna och lagt dessa under pressening. Lite sorgligt skulle man kunna tycka. Men efter denna underbara sommar så känns det helt ok. På bilden ser ni kära svärmor. Riktigt mysigt att fixa och dona på tomten tillsammans. Hjälps man åt går allt så mycket smidigare. Ett trevligt sätt att umgås.



När arbetet med utemöblerna var avklarat stod krattning på tu.



Dagens båtbild.



Melker spelar golf på tomten. Farmor ska pröva en av Melkers klubbor, Ante tittar på.



Dagens Familj får bli denna svanfamilj. 



Dagens insekt får bli denna. Vi har helt plötsligt gott om dem på landet. Har googlat och får inte fram vad det är. Trodde att det var bärfis, men icke. Någon som vet?

Nu skall Melker badas och nattas. Marcus kommer hem från Gotland inatt och ska hämtas ca kl. 01.00 i Tumba. Däremellan ska jag försöka koppla av genom att fortsätta läsa en bok av Mari Ljungsted. Mest troligt är att jag somnar och inte hinner komma så långt i boken.

Ha det gott alla ni som hittat hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0