Trist

Godmorgon på er denna tisdag,



Jag är en kaffemänniska. Framförallt älskar jag mitt morgonkaffe. Denna dryck är för mig njutbar på morgnarna och jag ser framemot min lilla morgonstund. Sist jag handlade tänkte jag att jag skulle pröva ny sort varför jag köpte Icas. Imorse när bryggaren var klar var det dock mer te i kannan än kaffe. Gjorde om processen, blev inte bättre. Kollade i skåpet och kunde konstatera att jag köpt kokkaffe, blir så trött på mig själv! Fick bli nescafé istället, alltid nåt.

Detta är inte likt mig som den person jag engång var. Väldigt långtifrån faktiskt. Dock börjar det tyvärr bli likt mig. Nu ibland (för ofta) händer det att jag handlar fel. Att jag skriver i almanackan skriver att hockeyskolan börjar en en vecka tidigare än den börjar samt att Marcus börjar skolan på onsdag fastän han gör det måndag veckan efter.
Inte bra, och bekymmersamt. Kaffet imorse vara bara ännu en påminnelse. Trist!

Kram till er alla från mammaxtre


Kommentarer
Postat av: Sirpa

He he, kokkaffe Lotta!

För många bollar i luften är nog orsaken till "glömska"/"alzheimers light". Dags att börja stryka i att-göra-listan. Det som inte blir gjort lär ingen lida döden av. Jag vet att det är svårt men det går, bara jä-ligt svårt att sänka ribban man satt upp. Man är ju själv sin bästa/sämsta kritiker...

2009-09-01 @ 07:25:19
Postat av: Marie KJ

Jag älskar bara kaffe på morgonen (men då är det ett måste) Dricker aldrig kaffe på jobbet (här dricker jag grönt te, skitäckligt men det lär ju vara SÅ nyttigt)Mannen vill ha kaffe på kvällen, inte jag men för att inte verka vrång tar jag en halvkopp (men dricker aldrig upp)

2009-09-01 @ 07:41:25
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Maribella

Så länge du minns var du bor, vad du heter och dina barn så är jag inte orolig...!

Nej, skämt åsido! Du har nog helt enkelt lite för mycket omkring dej. Inte lätt att tagga ner, jag vet, men försök!!

Kram

2009-09-01 @ 20:34:01
Postat av: Maribella

Nu har jag det!!!!

När du skjutsar till Scaniarinken så passar du på att gå på ett yogapass någonstans här i stan!!! Finns ju flera gym så något borde väl kunna tajma in med sonens hockeyträningar!!

Du kommer att bli lugn som en filbunke efter ett tag med yoga! Och smidig som en gepard(eller vad man säger)!

2009-09-01 @ 21:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0