Fotriktiga skor

Min frisörska arbetar endast måndag-fredag. För mig innebär detta att jag måste ta mig en ledig dag när det är dags för ett besök hos henne. Idag har jag haft en sådan ledig dag. Nu har jag slingor i ett toppklippt hår samt har jag även mörkare bryn. Nu känns det lite lättare att se mig själv i spegeln.

Efter frissan for jag till Skärholmen. Där unnade jag mig själv ett par fotriktiga skor, tröjor samt en jeanskjol. Skorna är av märket Ecco. Lite tantvarning är det på dem, det tycker jag. Men, de är fotriktiga och helt okey. Mina fötter behöver fotriktiga skor, det är ett faktum. Att åka till Spanien utan bra skor, det går bara inte. Vi har många och långa promenader som väntar. 

Väl hemma igen gick jag loss i Melkers rum. Nu är det ordning och reda i hans rum (igen). Femåringar, åtminstone min, kan konsten att röra till det. Vid närmare eftertanke så kan alla mina barn detta. Min snart 20 åriga dotters rum är ingen lek. Den dörren öppnar man ogärna. För varje gång hon är hemma blir kaoset bara värre. Trots att hon vid varje tillfälle som hon kommer hem har som mål att städa rummet, suck! Marcus, snart 15 år, hans rum varierar mellan ordning och reda och ett mindre kaos. Ingen av mina barn har ännu inte visat tecken på att de föredrar ordning & reda fullt ut. Kanske kommer det, kanske inte.
 
Efter att ha skapat ordning stod utvecklingssamtal i skolan på agendan. Marcus har en kanonbra huvudlärare. Något jag är glad över. Jag gick ifrån utvecklingssamtalet som en nöjd mamma. Det går bra för Marcus i skolan. Det är något att glädjas åt.

Dagen i sin helhet har varit ganska grå och trist. För så ser det ut i trakten där jag bor. Solen lyser med sin frånvaro och min längtan efter sol och värme växer sig bara starkare och starkare. Lite varmare idag jämfört med hur det varit. Kanske går vi mot varmare tider, hoppas. Kanske är det min fortsatta brist på sömn som gör att jag ser det mesta som grått och trist.
 


Det finns iallafall något som lyser upp här hemma. Gullvivorna i min rabatt börjar nämligen så smått att blomma.

Må så gott alla mina läsare och tack för att ni hittar hit.



Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Själv har jag extremsvårt för fotriktiga skor. Klack ska det vara och gärna spetsiga. Fast ecco är ett favoritmärke!

2010-04-29 @ 21:27:35
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Suz

Hej, tänkte bara kolla med dig vart ditt inlägg med tävlingsbidraget för walking trainers är?

2010-04-29 @ 22:42:25
URL: http://ettdussinpannor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0