Min torsdag

Min torsdag har jag till viss del tillbringat i Stockholm. Jag och en av mina medarbetare hade ett möte inbokat i Stockholm under förmiddagen. I linje med att vara snäll mot mig själv valde jag att ta ledigt under eftermiddagen. Därför stannade jag kvar i Stockholm efter mötet istället för att åka till jobbet.





Dessa två bilder tog jag när jag stod på St Eriksbron. Ganska så vintrigt i Stockholm fortfarande.



Vid Fridhemsplan hade det precis skett en olycka när jag kom dit. Titta noga på bilden så ser ni att lastbilen med kran var för hög för att köra där. Möjligen hade föraren glömt fälla ned kranen eller så missbedömde han höjden. Vägskylten som hänger ovanför vägen blev påkörd. Busskuren till höger i bild gick sönder. Som tur var verkade det som att ingen blev skadad. Tänk er att stå vid busshållsplatsen när en vägskylt med kraft rasar ned från himlen. 



Marcus har påsklov och mötte upp mig vid Fridhemsplan. Vi åt lunch tillsammans innan vi tog tunnelbanan hem. Av bilden att döma kan man tro att vi lekte tittut. Det gjorde vi naturligtvis inte. Lite pinsamt bara att ha en bloggande morsa som har kameran framme i tid och otid :-)


  VS    

Ikväll är det Kvalmatch i Scaniarinken. Handlar inte om pojkar 95 utan om A-laget. Marcus ska sälja lotter i periodpauserna och städa Scaniarinken efter matchen. Jag ska njuta av matchen samt städa Scaniarinken.
Jag räknar med att det blir fullsatt vilket innebär att det blir en hel massa att städa. Tyvärr vet jag att 11 familjer meddelat sin frånvaro. Innebär att vi inte blir många som städar ikväll. Det blir en sen kväll i kväll.....





Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt med en dag i stholm. Älskar den staden!! och visst är morsor pinsamma ibland, känner igen det där mycket väl;-)



kram Sofia

2010-04-08 @ 15:53:08
URL: http://signe-1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0