SSK vs AIK

Ni som läste inlägget jag skrev igår vet att jag tillbringade min torsdag kväll på Scaniarinken. Ni som känner mig vet att jag både har ett AIK och ett SSK hjärta. Slutresultatet blev perfekt tycker jag. 1-1 vid avblåsning, vilket innebär att SSK stannar kvar i Elitserien. Slutresultatet 1-2 till AIK ,vilket innebär att drömmen om Eliserien lever kvar. Nedan följer bilder från igår.



Dålig bild. Men kikar ni noga kan ni se allt elände som flyger i luften. Kallas TIFO...



Här ser ni AIK-klacken. De sjöng så vackra sånger genomgående under matchen men överöstades av SSK.s klack. Stämning på Scaniarinken, det kan jag försäkra er att det var. Frågan var bara vilken klack skulle jag sjunga med?? Jag höll låg profil :-)



TIFO. Jobbigt för oss som skulle stanna kvar efter matchen för att städa.



Så här kan det se ut på Scaniarinken när det gjorts ett mål eller när man vet att laget får stanna kvar i Scanirinken.

Jag och Marcus var hemma kl. 23.20. Tog tid att städa samt var det bilköer på vägen hem.

Nu ska jag straxt iväg till jobbet. Kärleken har iordningställt en matlåda till mig. En låda med mat i och en låda med lingonsylt i. Kan man bli annat än oerhört glad :-)

Glad blir man också av att träffa glada människor. Igår under- och efter matchen gjorde jag just det. Marie KJ och Magnus. Träffade även mina äldsta barns farbror. Han har ett sant AIK-hjärta och han var glad. Kul!

Kommentarer
Postat av: Mamin

svaret är enkelt, Du ska alltid sjunga AIK!

2010-04-09 @ 10:04:43
URL: http://mamin.blogg.se/
Postat av: Marie KJ

Men jag SKÄMDES verkligen när jag kastade alla papper och serpentiner! Till mitt försvar satt det en påse fastklistrad på min stol så det kändes verkligen som min plikt. Hoppas att inte du och Marcus hade sektion M :o)

Trevlig helg älskade vän, och unna dig nu massa saker!

2010-04-09 @ 19:02:15
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Tutten

Va fan !! snacka skit va fan !! Vadå överöstades av SSK.s klack !! vi sjöng sönder asen i stort sätt hela matchen.

2010-04-26 @ 17:44:02
Postat av: Mammaxtre

Tuttan: min son håller med dig. Han tycker inte att SSK klacken överröstade AIK.s klack. Jag satt ganska nära SSK klacken, det kan vara förklaringen till min uppfattning. Oavsett så är jag glad över slutresultatet. Speciellt nu när jag vet att Gnaget åter är i Elitserien, kul!

2010-04-27 @ 21:10:06
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0