Städdag

Tidig uppstigning denna lördag. Gemensam frukost med herrarna i familjen. När de, efter frukosten, åkte till landet var jag i full gång med samfällighetens gårdsstädning.
 


Så här har jag varit klädd mest hela dagen. Alla klär sig olika när det skall städas, eldas. målas , krattas m.m. En man kom finklädd med skjorta. Han skulle ansvara för eldning av en brasa. Jag föreslog försiktigt att han kanske skulle gå hem och byta om. Det gjorde han. Han bytte om till en annan skjorta ??? Själv såg jag ut som en lodis, men det bjuder jag på.



Höst- och vår städdagar är ganska trevliga. Men jag erkänner att det var ganska skönt när göromålen var klara och jag fick gå hem. Klockan hade då redan hunnit bli ca 15.10.



Lilla Maja med Per-Ove i famnen höll mig sällskap lite då och då under dagen.

Ni som läste mitt inlägg igår vet att jag valde bort städningen igårkväll. Jag skjöt upp detta till idag. Efter en lång städdag med samfälligheten var det bara till att börja med operation städning inomhus. Surt så surt...

Nyduschad och med ett städat hem packade jag ihop och började färden mot landet.



När man passerar den här skylten, då är man snart framme.



Och det ni ser på denna bild innebär att man är framme. Så skönt!

Trevlig lördagskväll önskar jag er alla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0