Utefixardag

Njutbart att vakna upp på morgonen med vetskapen om att man är på landet. Vi har haft en utefixardag. Vi trotsade blåsten genom att kratta löv.



Så här såg kojbygget ut tidig morgon. Bygget har pågått hela långa dagen. Frågan är om det blir ett hus istället
för en koja J
 

 

En av flera båtar som paserade tomten under dagen.



Grått så grått.



Melker hjälpte till med att plocka kottar.



Marcus hjälpte till med att forsla bort mina lövhögar.





Som belöning efter hårt arbete på tomten åkte jag med mina söner till rangen och slog några bollar. Kärleken valde att fortsätta med kojbygget istället för att följa med. 



När dagen blivit till kväll ser framsidan av kojan ut så här.



Och baksidan ser ut så här. Bygget går framåt.



Utsikten från kojans fönster. I denna koja tror jag att Melker kommer att tillbringa mycket tid.

Melkers pappa, han är bra på att bygga kojor han. Han är också bra på att grilla, ngt han gör precis just nu. Det vankas god middag.

Himlen har varit grå mest hela dagen. Det sprack upp under kvällskvisten. Kallt som attan har det varit med kraftig blåst. Detta till trots har vi en toppenbra dag.

Jag älskar livet på landet.



Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vi är bra på att uppskatta det vi har du och jag :o)

2010-04-17 @ 20:13:16
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0