Många bilder

Jag känner mig väldigt lycklig lottad som har ett landställe att åka till. Som jag trivs där. Att vara på landet är som balsam för själen. Känner mig också oerhört tacksam över denna helg. En helg som varit kanonbra på alla sätt och vis. Söndagen blev ett bra avslut på denna helg.

Vi har haft familjen Westberg på besök hos oss på landet. De kom igår och åkte hem under eftermiddagen idag.

Nedan följer en hel del bilder tagna från denna sköna söndag.



Melker och Max i Melkers rum på landet. I detta rum har båda grabbarna sovit i inatt. De var superduktiga. Perfekt med våningssäng.



Lilla Maja bekantar sig med Sälen.



Max och Melker på rövarstråk.



Melker, Anne-Marie, Maja och Max testar hammocken.



Vi tog en promenad till Trosa Havsbad.



Vi gick förbi en vattensjuk tomt där fåglarna verkade trivas bra.



Melker och Max leker på en folktom strand.





Vid Havsbadet fanns denna vackra svan.



Bryggorna ligger i vintervila på stranden.



På landet fanns det en hel del Tussilago.



Max och Melker sysselsatte sig bra. Här leker de att de är händige Manny. Ni som är småbarnsföräldrar förstår nog :-)



Här leker de med traktorn.



Dagens båt. Nu var det länge sedan sist som jag hade en bild på dagens båt. Men idag puttrade denna båt förbi tomten. Mysigt!



Frukost åt vi inomhus. Lunch och eftermiddagsfika har vi avnjutit kring detta bord. Att äta utomhus är väldigt trevligt. Att solen var framme och värmde oss gjorde det hela ännu trevligare.

Vi har haft det bra. Det är något att vara tacksam för.


Kommentarer
Postat av: Maribella

Vilket privelgium att ha "landet"!!

Ser så himla mysigt ut!



Kram och grattis till AIK:s avancemang!

Jag är, liksom du, AIK:are sen barnsben även om SSK också har en stor plats i hjärtat!

2010-04-11 @ 20:44:59
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Jo, det är väl lite medelåldersvarning på att gilla svanar och uteliv. En annan tantvarning är att köpa jeans på Kapp Ahl (gjorde det i veckan)

2010-04-12 @ 08:29:47
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Emily

åååh så härliga bilder! förstår att du fullkomligen älskar att bege dig ut till landet. det gör jag också! dock så är det lite krångligt för oss att bege oss till gotland stup i kvarten men när man väl är där så är det otrolig kvalitets tid, ååh!

längtar ännu mer efter dina bilder :)

kram

2010-04-12 @ 10:15:20
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0