Påsk på skilda håll

Imorse skildes vi åt. Jag och Marcus åkte till Stora Mossen på ishockey och Kärleken och Melker åkte till landet. Malin har inte sovit hemma på hela veckan. Denna påsk firas således på olika håll. Melker som jag har svårt att vara ifrån, han och jag har kommit överens om att vi ska höras på mobilen varje dag. Blir längtan för stor har jag lovat att hämta honom.



Första matchen var mot Haninge. Dem har vi såvitt jag vet aldrig vunnit över. Denna match var så rysligt bra och spännande. Haninge vann över oss med 2-1. Men matchen var så bra att förlusten inte var svår att ta.
Vi kunde lika gärna ha vunnit. Detta var hockey på en hög nivå.



Andra matchen var mot AIK. Galet bra match. Spännande så det förslog. Och detta ända in i det sista. Vi vann med 3-2. Vi brukar inte vinna över AIK. Grabbarna på isen var grymma. Vet banne mig inte om jag någonsin sett dem spela så bra som det gjort idag. Riktigt roligt!

Jag är en mycket stolt mamma. Marcus var väldigt duktig i båda matcherna. Andra föräldrar berömde hans insats idag. Några kom fram till mig oberoende av varandra och sa många fina saker om honom och hans insats. Bland annat sades att han gav energi till laget genom sitt sätt att spela. Inte bara jag med mina mammaglasögon som tyckte att han var bra idag :-)

Väntan blir det en hel del av när det är hockey cup. Imorse innan första matchen tog jag en lång promenad, Solen sken, men satan i gatan vad kallt det var. Efter promenaden satt jag mig utomhus och bläddrade i en tidning. Frusen gick jag in och umgicks med de andra föräldrarna.

I väntan på den andra matchen åkte jag en sväng till Vällingby centrum. Inhandlade ett linne och en bikini till mig. En bikini med trekants överdel och shorts liknande byxor (för att jag vill gömma mig). Ju äldre jag blir ju mer vill jag gömma mig. Lunch intogs på Waynes Coffee. Väl tillbaka vid ishallen satte jag mig i solen och bläddrade vidare i min tidning. Jag har egentid vilket jag försöker ta till vara på.



Malin och jag möttes i dörren när jag kom hem. Hon hade varit hemma en snabbis för att hämta grejer. Det blev ett hej och ett hejdå. Man får vara glad för det lilla.

Marcus åt middag med hockelaget efter sista macthen. Jag och en annan mamma i laget turas om att köra dit och hem. Hon körde hem grabbarna varför jag kom hem före Marcus.

Jag har ätit middag ensam ikväll. Funderade på när jag åt middag själv här hemma och kom fram till att det aldrig tidigare har hänt.

Nu sitter Marcus och jag i soffan och har det bra. Vi har fredagsmys. Imorgon är det tidig uppgång. Avresa hemifrån kl. 07.10. Jag ska gå och lägga mig efter Solsidan. Måste bara se Solsidan först....

Må så gott


Kommentarer
Postat av: malin

din kamera gör att man ser ut som ett spöke

2010-04-02 @ 21:51:17
Postat av: Marie KJ

TokLotta! Vilken 40 åring har en kropp som din?! Finns inte en skavank att gömma!

Glad Påsk!

2010-04-03 @ 10:42:33
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Mammaxtre

Malin, jag tycker inte att du ser ut som ett spöke alls. Men snart vet jag att du kommer att göra det. Du förstår säkert vad jag syftar på fröken Partygirl!



Marie KJ, bara för att man är smal betyder inte det att man har en snygg kropp. Kram till dig.

2010-04-03 @ 19:01:36
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0