-mitt kära hem!



Jag och Melker åkte en sväng hem till radhuset idag. När vi steg in i hallen stod han still för en liten stund,  sen sa han - mitt kära hem! Han har bott på landet i nästan 7 veckor nu och har lite längtan efter sitt rum, och efter kompisen Max. Hemma hade jag behövt ägna mig åt att klippa gräsmattorna och åt att rensa ogräs. Regnet satte stopp för detta. Som det vräkte ned...



Efter att ha uträttat diverse ärenden åkte vi förbi Marcus som sommarjobbar. Hos honom köpte vi oss en varsin glass. Jag valde smakerna Kokos och Viol. Jösses Amalia vad gott det var. Vad jag är glad över att Marcus har sommarjobb. Glad är jag också över att regnandet upphört när vi kom till Trosa.



När vi stod och mumsade på våra glassar parkerades en Porsche utanför glasskiosken. Ur bilen steg självaste Benny Andersson (ABBA). Här ser ni när Benny köper sig en glass av min son :-)



Dagens båtbild. Den passerade tomten precis när vi kom till landet efter att ha tillbringat en heldag på vift.





Ikväll har vi varit på auktion. Solen visade sig vilket var trevligt. Trots detta var det en ganska så kylig kväll. Lite höstligt, tyvärr. Det är riktigt mysigt att gå på auktion. Vi fikade under ett av äppelträden medans vi satt och njöt av atmosfären.



Denna tomt ligger bredvid Garvare gården där auktionen hölls. Otroligt rart och mycket välskött. En oas.

Dagen har varit lång och nu är det kväll.





Kommentarer
Postat av: Marie

Kul med Benny A och glassen.... :)



Ha det gott, kram Marie

2010-08-04 @ 22:13:20
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Vilka härliga bilder! :) Coolt med Benny som vart glass-sugen ;)

2010-08-05 @ 01:03:37
URL: http://linsfia.wordpress.com
Postat av: Garbo och jag

Mina barn skulle ha avlidit av skam om dom såg att jag tog fotograferade ABBA-Benny... :D :D Coolt jobbat!



Blev det något fynd från auktionen?



kramkram

Ullis

2010-08-05 @ 05:50:53
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Marie KJ

Du är smal och vacker och jag är grymt avundsjuk. Så är det bara.

Mitt råd till dig är att promenera och ligga lågt med löpningen när du inte känner dig frisk. Dumt att riskera allvarlig sjukdom (♥-muskelinflammation)

Vad coolt att träffa Benny!

2010-08-05 @ 08:07:21
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Maidi

Jag har trots min ålder blivit smått förälskad ::::

i Melker.

Sicken go kille.

Benny är väl ganska okay också och det är ju alltid roligt med kändisar.



Kram Maidi

2010-08-05 @ 20:03:10
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Mammaxtre

Marie, som det ABBA fan jag var känns det lite kul :-)



Sofia, tack!



Ullis, min son hade också avlidit, om han varit medveten om att jag tog fram kameran :-) Inga fynd på auktionen men väl på loppisen som var samtidigt.



Marie KJ, du är alltför snäll du. Tack snälla!



Maidi, om du tillbringat denna torsdag med oss hade du inte blivit förälskad. Men han är gullig go och rar, nästan jämt :-)



Tack snälla ni för era kommentarer.

2010-08-05 @ 22:36:35
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0