Gräsmattan





Gräsmattan (på landet) som vi kämpat med för att få fin har denna sommar tagit sig mycket bra. Skam den som ger sig :-)

En fin gräsmatta tillbringar man gärna tid på. Det märktes idag om inte annat. Grabbarna sysselsatte sig på gräsmattan med både det ena och det andra. 

Max blir kvar hos oss en natt till. Melkers farmor ställer upp som barnvakt ikväll när jag kör Marcus till och från hockeyträningen. Kärleken jobbar över och turligt nog har jag den bästa svärmor man kan tänka sig. När jag frågade om hon kunde vara barnvakt ikväll, inte bara till en utan till två busungar blev svaret - Ja vad kul!

Frågan är hur jag ska slå ihjäl tid mellan kl. 17.50-21.00. Jag tror att jag åker till Scaniarinken träningsklädd. Kanske powerwalk och lite jogging. Det får visa sig. Jag känner mig väldigt trött och tror att det är just motion jag behöver.

Ha en härlig tisdagskväll kära läsare. Tack för att ni kikar in hos mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gräsmattan ser kanonfin ut - inte lika torr som vår!

Var det där du rensade ogräs förra året??



Ha en bra kväll i motionens tecken!



Kram

2010-08-10 @ 16:40:41
Postat av: Maribella

Kommentaren ovan är från mej!!

2010-08-10 @ 16:41:23
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag promenerade hem från jobbet idag, inte powerwalk, men jag rörde mig i alla fall...jag ger mig själv plus i kanten ;D



Kämpa på!!

/Frida

2010-08-10 @ 19:10:26
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: Marie KJ

I dag fick jag påsen med tidningar, böcker och tunikor. Tusen tack vännen!

2010-08-10 @ 20:01:12
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Fina bilder!!! Men du, har hockeyträningen redan börjat??? Tycker det är sååå skönt nu när barnens aktiviteter har sommaruppehåll...Men snart är det full rulle igen, pust!

2010-08-10 @ 20:04:17
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: Garbo och jag

Vad härligt att du har nära och kära som ställer upp när det kniper - se din svärmor.



Hoppas du fick lite kvalitetstid för dig själv ikväll - vad du än tog dig för.



Ja, gräsmattan ser fantastiskt lockande ut. Inga maskrosblad där inte. :D



Kramkram

Ullis

2010-08-10 @ 21:48:41
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Grodmamman

Tur att man har mor- och farföräldrar som ställer upp när det kör ihop sig!:)

Det blev en joggingtur vid nio idag, men när jag jobbar är jag ofta ute vid sju och joggar. Är så skönt att ha det gjort när man sedan kommer hem från jobbet!:)

Redan hockeyträning?!? Sonens bandy börjar v 34 och det tycker jag är tidigt.

Kram

2010-08-11 @ 11:18:59
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Maribel, japp, samma gräsmatta vilken jag ägnade hela förra sommarsemestern åt att rensa ogräs ifrån. Nu känns det som att det var värt det. Då var det jobbigt :-)



Frida, en promenad är bättre än ingen alls.



Marie KJ, det var så lite. Trevlig läsning.



Åsa, hockeyträningen smygstartade förra veckan och är i fullgång denna. De har isträning. Galet tidigt.

Vad roligt att du tycker bilderna är fina. Blir jag glad över att höra :-)



Ullis, du anar inte vad jag kämpat med ogräs i gräsmattan. Jag känner mig tacksam över att ha människor i min närhet som ställer upp när man så behöver.



Grodmamman, sommaruppehållet från träningen är över för sonens del. De startade upp isträningen tidigare i år än föregående år.



Tack alla goa ni som lämnat kommentarer.

2010-08-11 @ 13:24:48
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0