Hamburgare

Hej alla mina bloggläsare,

idag efter jobbet var det ilfart hem för byta om och att hämta min söner. Därefter bar det iväg till Scaniarinken då Marcus lag tillsammans med en annan årskull står för arrangemanget av en cup (hockey) som B-juniorerna har fre-sön. Mitt och Marcus arbetspass var ikväll.

Min uppgift för kvällen var att sälja hamburgare, läsk, kaffe och lite annat smått och gott.  

Det var skönt att ha ett pass fredag kväll. Nu har jag helgen fri. Den skall bland annat ägnas åt till att städa och storhandla. Ska göra mitt bästa för att inte stressa. Vill njuta av en ledig helg.

På Scaniarinken träffade jag urfina Annika H. Hon hade passet innan mig. Vissa människor gör en riktigt glad när man träffar dem. Så är det med Annika, hon ger en energi. Under samtalet med henne visade det sig att hon är en av mina läsare. Det hade jag ingen aning om :-)  Till dig Annika vill jag bara tala om att jag hade tur ikväll som fick jobba med trevliga föräldrar :-)

Första arbetsveckan på nya jobbet är avklarad. Jag tror att jag kommer att trivas mycket bra. Vilket är en väldigt skön känsla eftersom jag lämnade något som hade varit väldigt bra.

Nu känner jag mig trött och sliten. Sömn är vad jag hoppas på nu.

En trevlig helg önskas er alla.

Kommentarer
Postat av: Annica H

Tycker också att det kändes skönt att jobba fredagspasset, så helgen blir lite friare! Blev så glad att träffa dig, det var ju så länge sedan vi sågs sist, fast nu har jag ju hittat din fina blogg! Tänk om vi hade fått jobbat ihop, det hade varit något! Fast då kanske försäljningen inte gått så bra ;)Njut av helgen! Kram Annica

2010-08-28 @ 13:44:56
Postat av: Min plats i solen

Det låter som du hade en riktigt trevlig helg där i ishallen och vad roligta tt träffa någon som ger en så mycket energi. Härligt! :)



Roligt att höra att du trivs bra på nya jobbet också. Det är viktigt. Vi tillbringar ju trots allt rätt mycket av vår tid på arbetet.



Jag hoppas att du får en riktigt mysig och stressfri helg och förhoppningsvis en hel del sol också. :)



Kram Lotta

2010-08-28 @ 14:54:05
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Lediga helger är ett minne blott...Man har knappast problem med att fylla sin fritid längre! Låter härligt att du fått kortare dagar så du kan umgås med familjen. Gick ner i tid i våras och slutar 17 tre dagar i veckan och 13 de övriga dagarna, precis lagom :) Fortsatt skön helg!

2010-08-28 @ 16:53:49
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: Garbo och jag

Ja, visst är det viktigt att omge sig med människor som ger energi.



Skönt att nya arbetet känns så bra! Jag blir glad för din skull.



Och du, du har en award att hämta hos mig.



Trevlig kväll!

Kramkram

Ullis

2010-08-28 @ 18:46:24
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: SANDRA

Hej vännen! Härlig blogg du har

Allt bra med dig?

Kram

2010-08-28 @ 19:35:30
URL: http://fotografsandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja. dessa extra arbetspass man "drabbas" av som förälder till idrottande barn...ibland kan det bli lite väl mycket, trevlig att det funkade bra för dig!!



Mvh

Frida

2010-08-28 @ 20:20:49
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Annica, det hade varit väldigt trevligt om vi fått jobba ihop. Vi borde ses oftare, det står helt klart :-) Sköt om dig.



Lotta, jag är nöjd med helgen så här långt :-)



Åsa, vad du har ordnat dte bra för dig och din familj. Förmodligen kommer jag att ångra att jag arbetat heltid när jag sitter där på ålderns höst. Man blir klokare ju äldre man blir. Ibland har man heller inget val. Nåväl, man gör sitt bästa. Det bästa måste vara gott nog.



Ullis, en award, då är det dags att börja fundera på vad jag ska skriva.....



Sandra, tack!



Frida, många arbetspass blir det under en säsong. I slutändan är det värt det. Jag är oerhört glad över att Marcus idrottar.



Tack alla för era kommentarer.

2010-08-29 @ 07:37:23
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0