Hemfärd



Onsdag morgon kl. 06.30 när jag och Marcus lämnade landet för att bege oss till Scaniarinken, då var havet spegelblankt. Vackert!











Vi bestämde oss för att tillbringa dagen ute till havs. Med vi menar jag Kärleken (som tagit semester denna vecka), Melker och jag. Vi packade därför med oss matsäck och tog båten för att leta reda på en trevlig ö att lägga till vid. På ön njöt vi av livet. Vi såg två minkar. Dock var de skygga och inte ett dugg intresserade av oss. Båttrafiken har glesnat till havs. Segelbåten på bild var en av de få vi såg idag.



Efter en dag på ön åkte vi hem för att byta om och bege oss till golfbanan. 18 hål spelade vi. Eftersom jag puttar extremt dåligt gick det åt pipsvängen för min del. Men vad trevligt det är att spela golf med sin käresta. Melker var hos farmor under rundan. När vi var åter på landet hade svärmor maten klar. Tack!

Mätta och belåtna var det dags att packa, dammsuga och tömma kylen. Det var dags för hemfärd. Trots att klockan var sen bestämde vi oss för att åka hem till radhuset. Efter en hel sommar boendes ute på landet finns en hel del att göra hemmavid också. Det är nu bara några få dagar kvar av semestern....

Nu ska jag sova :-)


Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Vilken bra dag! Var ni nära minken eller är det din superkamera som zoomat så bra?

2010-08-19 @ 09:13:31
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Garbo och jag

Jag hoppas du haft en jätteskön sommar och sememester. Men nu är det dags att gosa in sig hemmavid igen, tända några värmeljus och dricka något varmt med en filt omkring sig. Längtar...



Kramkram

Ullis

2010-08-19 @ 19:24:36
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, en mycket bra dag, men jag är trött idag då det blev sent igår. Minken var nära och långt ifrån. När de upptäckte oss, då drog de :-)



Ullis, jag har haft en bra sommar tycker jag. Jag blir mer redo för var dag att välkomna hösten. letade efter blockljus idag :-)

2010-08-19 @ 20:58:58
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0