Popcorn



Upp med tuppen gick vi alla imorse. Vi steg upp tidigt för att skjutsa Marucs till Scaniarinken. Därefter åkte vi till Ica Maxi och inhandlade frukost. Hemma i vårat fina kök, i radhuset, åt vi frukost. Första gången på väldigt länge. Denna fina solros blommar så fint hemma hos oss. Den har kommit till med anledning av att vi i vintras matade fåglarna med solrosfrön.

Efter frukosten gav vi oss i väg in till Stockholm. Med vi menar jag Kärleken, Melker och Jag. Melker fick bestämma vad han ville göra och han valde att vi skulle gå på bio. Vi såg "Som hund och katt". Melker var supernöjd över valet av film.

När man äter sen frukost och går på en tidig bio och köper popcorn med sig in i biosalongen. Då äter man inte lunch. Jösses vad mätt man blir av popcorn!

Efter bion besökte vi Skärholmen för lite shopping. När vi hämtat Marcus på Scaniarinken var det dags för oss att bege oss ut till landet igen. Än har vi inte flyttat hem :-)



Ikväll åt vi middag utomhus. Varmt och skönt ute. Vad gör det att det var lite grått och trist. Att äta utomhus är trevligt tycker jag. Det gäller att passa på så länge det bjuds på sköna kvällar. Familjen på bilden kom på besök när det var middagsdags för oss. De var oerhört skygga.

Nu är det kväller och jag som ska upp med tuppen imorgonbitti för att skjutsa Marcus till Scaniarinken, jag ska åtminstone försöka att komma i säng i bra tid. Med betoning på försöka :-)

Ha det gott alla mina läsare.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad mysigt med en bio så där mitt på dan.. vi ska gå med Damien snart.. han har valt karate kid :)

Det är mys o ha lugn egentid med barnen..



Kram kram till dig!

2010-08-18 @ 00:00:22
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Garbo och jag

Vi ska också på bio snart. På fredag väntar - precis som ovan - Karate Kid! Ska faktiskt bli kul...



Kramkram

Ullis

2010-08-18 @ 16:22:58
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Maria

Det låter som ni hade en riktigt mysig dag! Blev plötsligt väldigt sugen på att gå på bio.....



Kram Maria

2010-08-18 @ 20:39:13
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Då har våra vägar nästan korsats... vi höll till på Tom Tits i Södertälje idag. Kram kram

2010-08-18 @ 20:43:06
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Maria, att gå på dagbio är trevligt. Karatekid är han för liten för min lillfis :-)



Ullis, det är en bra aktivitet att gå på bio med sina barn.



Maria, vi hade en bra dag. Bio är mysigt.



2Barnsmamman, jag tror att våra vägar korsas ganska ofta faktiskt :-)

2010-08-19 @ 20:55:48
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0