Segla vackert & finbesök







Denna morgon var en helt underbar sådan. Efter att ha ätit frukost med yngste sonen tog jag min kamera och kaffekoppen och satte mig nere vid en av bryggorna. Där satt jag och dinglade med benen, avnjöt mitt kaffe och
såg den ena segelbåten efter den andra passera bryggan. Det har varit "Segla Vackert" dagar i Trosa och idag var det den sista tävlingsdagen. Solen gjorde inte det hela sämre. Detta blir en morgon att minnas när vardagstressen tar över mitt liv igen.



Melker brydde sig inte ett dugg om alla de båtar som passerade tomten. Han valde att roa sig med sparkcykeln istället.



Sirpa och Anders kom på besök. Väldigt trevlig med finbesök.



Vi promenerade till Trosa Havsbad där Anders agerade simlärare. 



Studsmattan har använts flitigt idag. Här ser ni Melker in action.



Melker och Sirpa.



Anders och Melker. Jag och Melker hoppade också. Vad som hände när jag klev av studsmattan, det tänker jag inte bjuda er läsare på :-)

Vi har fikat och ätit en god middag. Därefter fikade vi en gång till :-). Melker gick knappt att känna igen idag. Han var överspelt och helt superaktiv och jag vet inte vad. Men så snart finbesöket åkt hemåt somnade han.

Sirpa och Anders, vad roligt att ni kom på besök.

- - - - - - -
Sedan jag gick på semester för snart tre veckor sedan har jag inte gått in på min jobbmail. Detta har varit ett medvetet val jag gjort för att koppla av ordentligt. Det var väldigt dumt visade det sig idag.

Marcus ringde ikväll från sommarjobbet med panik i rösten. Hans tränare hade ringt. Marcus har nämligen missat två ispass denna vecka.

Vare sig Marcus eller jag hade koll på att laget gått på is denna vecka. Det var dumt att inte gå in på mailen. Jag känner mig som en dålig mamma. Men, tänker att sonen som är 15 år och den som spelar ishockey, han borde ha koll. Tydligen har jag blivit mycket bra på att inte curla... Det lustiga är att jag träffade lagledaren igår och han sa ingenting (grr).

Nu ska jag gå in på min jobbmail. Känns som att detta är nödvändigt efter dagens kalldusch.







Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Tråkigt för Marcus men det är ju han som borde ha bättre koll och inte du! Ta inte på dig dettas, hur ska du då få självstädigas/ansvarstagande barn. Och egentligen är det väl att ses som ett i-landsproblem?

Vilka fina bilder du tar!

2010-08-06 @ 07:54:20
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Sirpa

Tack för en perfekt dag på alla sätt och vis! Kram

2010-08-06 @ 13:47:24
Postat av: Frida

Va härligt att sitta på bryggan och dingla med benen! Det kallar jag sommar!



Mvh

Frida

2010-08-06 @ 17:05:44
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: mammaxtre

Marie KJ, Du har rätt, men ändå.... Bilderna blir bra, det tycker jag också :-)



Sirpa, bra att du/nu känner så trots tempot med Lillfisen (som inte ska kallas det någongångmera).



Frida, när jag tänker efter satt jag på bryggan i vintras och dinglade med benen :-) Mycket mysigare under sommartid dock.



Tack snälla för era kommentarer.

2010-08-06 @ 22:10:33
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0